۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
تصویب ۴ طرح گردشگری با اشتغال زایی برای ۵۳ نفر در استان همدان
معاون میراث فرهنگی همدان خبر داد:

تصویب ۴ طرح گردشگری با اشتغال زایی برای ۵۳ نفر در استان همدان

همدان - قاسمی؛ معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از تصویب ۴ طرح گردشگری با اشتغال زایی برای ۵۳ نفر طی تیرماه امسال در استان همدان خبر داد.

علیرضا قاسمی در گفتگو با بازار با بیان اینکه مناطق نمونه گردشگری بر اساس مواد قانونی و به منظور فراهم کردن زمینه توسعه پایدار میراث فرهنگی و گردشگری، جلب سرمایه گذاری داخلی و خارجی با رعایت تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایجاد تأسیسات زیربنایی تعریف شده است، گفت: در همین راستا با هدف معرفی بناها و محوطه‌های تاریخی و ارائه خدمات مناسب به جهانگردان، به متقاضیان بخش‌های غیردولتی اجازه تأسیس مناطق نمونه گردشگری در مناطق مستعد کشور و قطب‌های گردشگری با تاکید بر مناطق کمتر توسعه یافته داده شده است.

قاسمی گفت: فرآیند سرمایه‌گذاری در این مناطق بدین صورت است که پس از انتخاب مناطق نمونه گردشگری و برگزاری فراخوان توسط ادارات کل استانی، مناطق نمونه به سرمایه‌گذار توانمند واگذار می‌شود و تملک زمین توسط سرمایه‌گذار فاقد اراضی مورد نیاز، از طریق واگذاری اراضی ملی انجام می‌شود.

وی افزود: در مرحله بعد سرمایه‌گذار منتخب نسبت به تهیه طرح جامع گردشگری و ایجاد تأسیسات گردشگری در محدوده تعیین شده بر اساس طرح جامع اقدام می‌کند که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وظیفه کمک به تأمین زیرساخت‌های گردشگری با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط تا ورودی مناطق نمونه و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران توسط بانک‌ها را دارد.

مناطق نمونه گردشگری می‌توانند با بومی‌سازی فعالیت‌های گردشگری و جایگاه گردشگری استان را به عنوان درگاه اول اقتصاد به سوی پیشرفت و تعالی سوق دهند

معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت‌های طبیعی و انسانی فراوان در استان همدان برای توسعه گردشگری و نیز کمبودهای چشمگیر به لحاظ امکانات زیرساختی، دانش فنی و جایگاه بخش خصوصی در گردشگری به صورت منسجم و مدیریت یافته؛ مناطق نمونه گردشگری می‌توانند با بومی‌سازی فعالیت‌های گردشگری و جایگاه گردشگری استان را به عنوان درگاه اول اقتصاد به سوی پیشرفت و تعالی سوق دهند.

علیرضا قاسمی در ادامه با اشاره به انتشار فراخوان جذب سرمایه گذار برای مناطق نمونه گردشگری دارای محدوده مصوب استان همدان عنوان کرد: دو منطقه نمونه گردشگری حیدره و دره مرادبیگ همدان مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته که در حال حاضر درصدد تکمیل طرح و طی فرآیند اعطای موافقت نامه تأسیس مناطق نمونه گردشگری هستند.

معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان همچنین از صدور موافقت‌نامه اصولی و تصویب ۴ طرح گردشگری در یک ماه گذشته در همدان خبر داد و افزود: در راستای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، در تیرماه سال جاری در استان تعداد ۴ موافقت اصولی با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان برای طرح‌های گردشگری صادر شده است.

وی گفت: از این طرح‌ها ۲ طرح مجتمع گردشگری و یک طرح سفره خانه سنتی در ملایر و یک طرح مجتمع گردشگری در شهرستان همدان در مجموع با حجم سرمایه گذاری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به تصویب رسید که بعد از اجرا و بهره‌برداری، زمینه اشتغال ۵۳ نفر در استان همدان فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۳۳٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha