۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
رد پای باران از شمال‌ غرب تا جنوب‌ شرق کشور
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد

رد پای باران از شمال‌ غرب تا جنوب‌ شرق کشور

رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در مناطقی از شمال‌غرب، مرکز، جنوب و جنوب‌شرق کشور برای امروز خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پرداخت و گفت: امروز در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، شمال زنجان،  ارتفاعات البرز در استان‌های تهران و سمنان و مناطق جنوبی کشور از جمله ارتفاعات استان‌های سیستان و بلوچستان،  کرمان و شمال و ارتفاعات استان هرمزگان، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: از روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی برای استان‌های واقع در شمال‌غرب کشور،  سواحل دریای خزر،  ارتفاعات البرز و به‌تدریج شمال‌شرق کشور بارش را خواهیم داشت؛ در ساعت‌های بعدازظهر و اوایل شب دوشنبه در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان بارش باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت.  

رفیعی با اشاره به اینکه شدت بارش‌های روز دوشنبه در سواحل خزر خواهد بود، عنوان کرد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه در نوار شمالی کشور کاهش دمای ۵ تا ۸ درجه روی خواهد داد. همچنین از روز دوشنبه تا پایان هفته برای نواحی شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است؛ پدیده‌ای که گاهی همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

او گفت: بعد از ظهر دوشنبه تا آخر وقت روز سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود و ارتفاع موج در این مدت تا دو متر نیز خواهد رسید؛  از روز دوشنبه تا پایان هفته نیز بخش‌های شرقی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود. آسمان تهران نیز امروز صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و وزش باد، پدیده غالب امروز خواهد بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی،  دمای امروز تهران به ۳۷ درجه بالای صفر می‌رسد که نسبت به دیروز افزایش ۲ تا ۳ درجه ای را دارد.

کد خبر: ۳۳٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha