۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
شرایط بازار امکان کاهش قیمت را از تولیدکننده سلب کرده است
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن:

شرایط بازار امکان کاهش قیمت را از تولیدکننده سلب کرده است

خالقی، عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن اظهار داشت: «تورم» و «افزایش هزینه تامین مواد اولیه» و «کاهش ارزش پول ملی» باعث شده تا بخش تولید علی‌رغم در دست داشتن ظرفیت بیشتر، با قیمت‌های تمام‌ شده‌ی بالاتری محصول را به مشتری تحویل دهد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، آرمان خالقی گفت: با توجه به مشکلات جاری و تشدید تحریم‌ها انتظار می‌رفت که مشکلاتی جدی برای حوزه تولید ایجاد شوند.

وی با اشاره به این که تحریم در عین تهدید فرصت‌های متعددی دارد، اظهار داشت: بر اساس تحریم‌های موجود رقبای کالاهای داخلی با مشکلاتی از قبیل «جا به جایی پول» و «عدم امکان واردات» و «عدم تمایل طرف خارجی به وارد کردن کالا به ایران» رو به شده‌اند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن افزود: تحریم‌ها باعث شده‌اند تا تولیدکنندگان خارجی که در بازار ایران حضور پر رنگ داشتند، بازار ایران را ترک کنند.

وی ادامه داد: خروج تولیدکنندگان خارجی باعث شد تا برخی از تولیدی‌های ایرانی به چرخه تولید بازگردند و بتوانند تقاضای مشتریان را پاسخ دهند.

آرمان خالقی افزود: وقتی که تیراژ تولید افزایش پیدا می‌کند، بخشی از هزینه‌های تولید سرشکن می‌شوند و قیمت‌های تمام شده کاهش پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: «تورم» و «افزایش هزینه تامین مواد اولیه» و «کاهش ارزش پول ملی» باعث شده تا بخش تولید علی‌رغم در دست داشتن ظرفیت بیشتر، با قیمت‌های تمام‌ شده‌ی بالاتری محصول را به مشتری تحویل دهند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن تاکید داشت: تا زمانی که بازار نباشد و تقاضا شکل نگیرد، تولید در مسیر زیان‌دهی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این که بازار باید فضای رقابتی داشته باشد، توضیح داد: بخش‌های تولیدی تمایلی به افزایش قیمت ندارند، بلکه سعی دارند تا قیمت‌های موجود را کاهش دهند، چرا که با این کار فضای رقابتی بهتری را فراهم می‌کنند.

خالقی افزود: شرایط بازار امکان کاهش قیمت تمام شده را به تولید کننده نمی‌دهد.

وی با اشاره به این که تولیدکنندگان در قیمت تمام شده شرمنده‌ی مصرف‌کننده می‌شوند، ادامه داد: در حال حاضر مناسبات اقتصادی و داد و ستدهای ما در شرایط ویژه و بر مبنای تصمیم‌گیری‌های کوتاه مدت تنظیم می‌شوند.

کد خبر: ۳۳٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha