۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
مجوز ایجاد پالایشگاه پتروشمی در مازندران صادر شد
استاندار مازندران:

مجوز ایجاد پالایشگاه پتروشمی در مازندران صادر شد

ساری - استاندار مازندران از صدور مجوز ایجاد پالایشگاه پتروشیمی از سوی وزارت نفت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان عصر چهارشنبه در نشست با مدیران هلدینگ های شستا در استاندار خواستار ورود وسرمایه گذاری شرکت شستا در حوزه های مختلف از جمله نفت و گاز شد و گفت: مجوز ایجاد پتروشیمی و پالایشگاه آن از سوی وزارت نفت در استان صادر شده است.

وی با تاکید براینکه شرکت شستا می تواند مزیت ثروت آفریتی را برای استان ایجاد کند تا هلدینگ ثروت آفرینی استان با پتروشیمی غدیر رقابت کند، تصریح کرد:از سوی وزارت نفت برای ایجادپالایشگاه مجوز صادر شده است و امیدواریم این طرح عملیاتی شود.

 استاندار مازندران با اشاره به وجود اراضی مستعد کشت در استان، خواستار توسعه کشت گلخانه ای شد و گفت: کشت گلخانه ای ۱۰ برابر فضای آزاد صرفه اقتصادی و تولید دارد و با توجه به صدور مجوز شهرک هزار هکتاری در شرق استان باید از این ظرفیت برای کشت های گلخانه ای، صنایع تبدیلی و پاک بهره گرفت.

حسین زادگان با عنوان اینکه کشت گلخانه ای، آلایندگی های کشت فضای باز را ندارد، گفت: در حال حاضر بخشی از سموم کشاورزی وارد تالاب میانکاله می شود و باید با کشت های گلخانه ای جلوی این آسیب ها را بگیریم.

حسین زادگان، توسعه زارعت چوب را از دیگر اولویت ها در استان بیان کرد و خواستار واگذاری اراضی مناسب از سوی منابع طبیعی برای اجرای این طرح شد.

استاندار مازندران همچنین خواهان ورود و سرمایه گذاری هلدینگ های تحت پوشش شستا در حوزه گردشگری دریایی، فعالیت های آبزی پروری نظیر پرورش ماهی در قفس در استان شد.

کد خبر: ۳٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha