۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
مشکل تامین نهاده دامی همچنان به قوت خود باقیست
نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی:

مشکل تامین نهاده دامی همچنان به قوت خود باقیست

اسد الله نژاد، نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران گفت: متاسفانه علی رغم وعده های داده شده برای رفع مشکل تامین نهاده های دام و طیور این مشکلات همچنان به قوت خود باقیست.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، حبیب اسد الله نژاد افزود: هم اکنون عمده نیاز واحدهای تولیدی از بازار آزاد با نرخی بالاتر از نرخ مصوب تامین می‌شود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر تعادل بین عرضه وتقاضاباعث شده مرغ به قیمت واقعی در بازار عرضه شود.

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران گفت: قیمت واقعی مرغ با توجه به مولفه‌های تولید همان چیزی که مردم در بازار مشاهده می‌کنند.

وی افزود: قیمتی که دولت برای مرغ مصوب و ابلاغ کرده قیمت کارشناسی نیست حتی اگر دولت قادر باشد مولفه‌های تولید را با نرخ مصوب تامین کند باز هم قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده چیزی در حدود ۱۵۰۰ تومان بالاتر از نرخی که اعلام شده است

اسد الله نژاد تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۱۵ هزار تومان و مرغ زنده را ۱۰ هزار تومان تعیین کرده است.

وی ادامه داد: حتی اگر نهاده‌ها با نرخ مصوب تامین شود قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۰ هزار تومان و مرغ گرم ۱۵ هزار تومان نخواهد بود بلکه حداقل ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان بالاتر از این عدد می‌شود.

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران گفت: زمانی که ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ را اعلام کرد تشکل‌های مربوطه اعتراض خود را ارائه دادند.

وی افزود: قیمتی که برای مرغ در ستاد تنظیم بازار مصوب شد قیمتی نیست که مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید و همینطور نظر تشکل‌های این بخش باشد.

اسد الله نژاد تصریح کرد: ستاد تنظیم بازار برای نرخ گذاری مرغ مکلف است نظر دستگاه متولی و نظر تشکل‌های تولیدی را اخذ کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در قیمت گذاری اخیر این اتفاق نیفتاد و همین امر باعث شد قیمت اعلامی ستاد تنظیم بازار نه تنها اجرایی نشود بلکه مورد اعتراض تشکل ها هم قرار گیرد.

نائب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران گفت: در حال حاضر قیمت مرغ گرم در بازار ۱۲ هزار و ۷۰۰ تا ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی افزود: قیمت نهاده‌ها در بازار آزاد برای سویا هفت هزار تومان، ذرت دو هزار و ۶۰۰ تا دو هزار و ۷۰۰ تومان است.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کسب و کار شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۰: ۱۰ به مدت ۴۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

کد خبر: ۳۲٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha