۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
هشدار درباره تغییرکاربری اراضی کشاورزی
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

هشدار درباره تغییرکاربری اراضی کشاورزی

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی درباره تغییرکاربری اراضی کشاورزی هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در گفتگویی با موضوع تغییرکاربری اراضی کشاورزی و بررسی مسائل مربوط به اراضی ملی، با بیان اینکه تمام شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی از اراضی ملی واگذار شده اند اظهار داشت: حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییرکاربری اراضی زراعی باغی به معنای ایجاد مانع برای سایر بخش های اقتصادی و خدماتی نیست توسعه پایدار زمانی قابل قبول و مطلوب است که توسعه ای متوازن و همه جانبه باشد.

وی، ادامه داد: در توسعه متوازن هم سهم محیط زیست در نظر گرفته می شود و هم سهم سایر بخش های اقتصادی و خدماتی که هر کدام در نوبه خود نقش بسزایی در توسعه پایدار کشور بر عهده دارند.  

فتحی، اظهار کرد: طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ اراضی زراعی باغی، بدون اخذ مجوز از کمیسیون مربوطه تغییر کاربری ممنوع و جرم محسوب می گردد و فرد متخلف طبق قانون تحت پیگرد قضایی قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: درکمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ اراضی کشاورزی که با عضویت رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، مدیرامور اراضی استان، رئیس سازمان محیط زیست ونماینده استانداری تشکیل می شود مجوزلازم جهت تغییرکاربری اراضی کشاورزی که ازظرفیت وحاصلخیزی مورد نیاز برای تولید محصولات کشاورزی برخوردار نیستند برای انجام سایر فعالیتهای اقتصادی ازجمله فعالیت های صنعتی وخدماتی صادر می شود.

وی با بیان اینکه احداث و ایجاد شهرک های صنعتی و کشاورزی در راستای شناسایی مناطق مستعد برای توسعه انواع فعالیت های صنعتی و زراعی در سطح کلان و انبوه صورت می پذیرد ادامه داد: انجام فعالیت های کشاورزی در قالب شهرک های کشاورزی از پراکندگی زمین های زراعی ممانعت نموده و تولید محصولات کشاورزی را افزایش می دهد.

فتحی، اظهار کرد: اطلاع رسانی افکار عمومی و صاحبان کسب و کار جهت رعایت قوانین و مقررات جاری کشور از جمله قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی نقش بسزایی در همراهی مردم و صاحبان کسب و کار در اجرای دقیق و درست قوانین ایفا می کند.

کد خبر: ۳۲٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha