۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
با گرانفروشی واحدهای تولیدی و توزیعی سیمان برخورد می شود
رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:

با گرانفروشی واحدهای تولیدی و توزیعی سیمان برخورد می شود

تابش، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: نرخ فروش مصرف کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر ۱۷ هزارو ۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰ هزار تومان است و با گران فروشان برخورد می‌شود.

به گزارش بازار، روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اعلام کرد، نرخ فروش مصرف کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر ۱۷.۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰ هزار تومان است از این رو هرگونه فروش سیمان بالاتر از سقف قیمت تعیین شده توسط واحدهای تولیدی و توزیعی سیمان، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد می‌شود.

پیرو تصمیمات جلسه ششم مردادماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی و به منظور تعیین قیمت فروش سیمان، امروز در نشستی مشترک با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مقرر شد تحویل سیمان توسط واحدهای تولیدی فقط به عاملان توزیع رسمی و مطابق دستورالعمل مربوطه صورت پذیرد.

در این جلسه عباس تابش رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بر اساس توافق اعضای جلسه برای تامین بهنگام سیمان مورد نیاز، واحدهای تولیدی مکلف به تحویل بار به قیمت مصوب درب کارخانه به انبوه سازان، پروژه‌های عمرانی و سایر مصارف عمده با معرفی نامه رسمی هستند.

وی افزود: انجمن مربوط هم مکلف است با هماهنگی اعضا بر عاملان فروش نظارت نماید. ضمن اینکه سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت به نظارت جدی بر عاملان توزیع سیمان اقدام و متخلفان برای ابطال عاملیت فروش و قطع تحویل سیمان به سازمان حمایت و انجمن مربوطه معرفی خواهند شد.

تابش گفت: انجمن موظف است با هماهنگی تولید کنندگان در صورت مشاهده تخلف عاملان یا پس از اعلام سازمان حمایت برای ابطال عاملیت اقدام نماید.

گفتنی است سیمان مشمول اعلام موجودی و الزام به ثبت در سامانه جامع انبار توسط واحدهای تولیدی، توزیعی و خریداران عمده (انبوه سازان) است و این بنگاه‌ها باید فرآیند تولید، توزیع و انبارش انواع سیمان را از طریق سامانه ثبت نمایند.

کد خبر: ۳۲٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha