۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
بهره برداری از سد بالاخانلو آب شرب ۵ شهر را تامین می کند
استاندار قزوین:

بهره برداری از سد بالاخانلو آب شرب ۵ شهر را تامین می کند

قزوین- استاندار قزوین گفت: بهره برداری از سد بالاخانلو تا پایان کار دولت به سرانجام خواهد رسید که می تواند تامین آب شرب بهداشتی پنج شهر را تامین کند.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت الله جمالی پور چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از سد بالاخانلو شهرستان بوئین زهرا که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: تامین آب شرب سالم و بهداشتی از مهم ترین اولویت ها و دغدغه های موجود در کشور است و تلاش شده است تا پایان دولت طرح های مرتبط با آب شرب در سراسر کشور به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: تکمیل سد بالاخانلو نیز به دلیل قرارگیری در دسته طرح های مرتبط با آب شرب با جدیت در دستور کار قرار دارد و قطعا تکمیل و بهره برداری از این پروژه آب مورد نیاز برای تعداد زیادی از خانوارها را تامین می کند.

استاندار قزوین اظهار کرد: این سد که از سال ۹۲ فرآیند ساخت آن آغاز شده است تاکنون بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ظرفیت ذخیره سازی بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب را دارد.

جمالی پور عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح آب مورد نیاز برای بیش از چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش بوئین زهرا تامین می شود.

کد خبر: ۳۲٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha