۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
رونق بخش صنعت و معدن استان سمنان در سایه مدیریت آب میسر می‌شود
استاندار سمنان:

رونق بخش صنعت و معدن استان سمنان در سایه مدیریت آب میسر می‌شود

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه امروز مقابله با بحران کم آبی در سطح استان یک راهبرد اصلی محسوب می‌شود، گفت: رونق بخش صنعت و معدن استان در سایه مدیریت آب میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی رضا آشناگر شامگاه چهارشنبه در نشست مدیریت منابع آبی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه رونق بخش صنعت و معدن استان در سایه مدیریت آب میسر می‌شود، ابراز کرد: راهی جز مدیریت منابع آب وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آب مهمترین اولویت استان سمنان است، تاکید کرد: باید این اولویت اصلی را بارها برای مردم و مسئولان تبیین کرد.

استاندار سمنان با اشاره به در سند بهره‌وری منابع آب استان، تاکید کرد: در این سند منابع آبی برای استان در نظر گرفته شده است اما معتقد هستیم که این منابع در بخش معدن و صنعت به صورت تفکیکی اعلام شوند تا بهتر بتوانیم در این زمینه برنامه‌ریزی کنیم.

آشناگر به دیگر زمینه مصرف آب یعنی کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: ورود جهاد به تغییر کاربری اراضی به باغات یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه تبدیل اراضی کشاورزی به باغ اگر در مناطقی باشد که مشکل آب کمتر دیده می شود و همچنین کار کارشناسی با حضور جهاد صورت گرفته باشد، مشکلی ندارد اما این امر در دیگر مناطق استان به دلیل خشکسالی و کم آبی نباید انجام شود، ابراز داشت: جهاد کشاورزی باید با حساسیت بیشتری این موضوع را پیگیری کند.

کد خبر: ۳۲٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha