۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
برنامه‌ریزی برای افزایش تولید ماسک در قم انجام شود/ سهمیه وزارت بهداشت نرسید
استاندار قم:

برنامه‌ریزی برای افزایش تولید ماسک در قم انجام شود/ سهمیه وزارت بهداشت نرسید

قم - سرمست، استاندار قم با اشاره به افزایش تقاضای استفاده از ماسک در ماه‌های آینده، گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش طرفیت تولید ماسک و مواد ضدعفونی در قم انجام شود.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران قم که با حضور تعدادی از مدیران استان قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به ضرورت تأمین ماسک شهروندان برای جلوگیری از شیوع کرونا، اظهار کرد: توافق شده بود روزانه ۱۷ هزار ماسک توسط وزارت بهداشت به قم ارسال شود که تا امروز این سهمیه نرسیده است.

وی با بیان اینکه همزمان با شروع فصل سرما و شیوع بیماری آنفلوآنزا همزمان با کرونا، تقاضای استفاده از ماسک در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: باید سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای افزایش تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در قم انجام شود تا در آن ایام مشکل کمبود اقلام بهداشتی نداشته باشیم.

استاندار قم ترویج استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای را دارای اهمیت دانست و گفت: باید در زمینه استفاده از ماسک و رعایت مسائل بهداشتی فرهنگ‌سازی شود و همچنین از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مذهبی در زمینه ایجاد کارگاه‌های تولید ماسک استفاده کرد.

کاهش زمان فعالیت ادارات
وی در ادامه از کاهش فعالیت ادارات دولتی در قم به دلیل قرار گرفتن این استان در وضعیت هشدار خبر داد و گفت: در هفته آینده ادارات قم از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ فعالیت خواهند کرد.

سرمست وضعیت مصرف برق در قم را نگران کننده دانست و افزود: صرفه جویی در مصرف برق باید مورد توجه مردم و ادارات دولتی باشد و ادارات باید بلافاصله بعد از پایان ساعت اداری سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند و انتظار داریم مدیران در این زمینه ابتکار داشته باشند تا شاهد قطعی برق نباشیم.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صرفه‌جویی در مصرف برق را مورد تأکید قرار داد و گفت: مدیران باید بر این موارد نظارت داشته باشند و بازرسان اداره بهداشت و شرکت برق نیز باید از ادارات قم بازرسی داشته باشند.

تأکید بر رسیدگی به وضعیت کارگران روزمزد در قم
استاندار قم بر رسیدگی به وضعیت کارگران روزمزد در قم تأکید کرد و گفت: کارگران از جمله اقشار آسیب پذیر جامعه هستند که باید از حداقل شرایط زندگی برخوردار باشند.

وی در ادامه از شلوغی مطب‌ها در قم انتقاد کرد و افزود: باید شرایطی ایجاد شود تا با پرهیز از نوبت دهی حضوری از ازدحام در مراکز درمانی و مطب‌ها که خطرآفرین است،‌ جلوگیری شود.

سرمست با اشاره به اینکه وضعیت قم از زرد به نارنجی و هشدار تغییر کرده است، گفت: رسانه‌ها وظیفه دارند تا از عادی پنداری کرونا در بین مردم جلوگیری کنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم دینی و همچنین عزاداری ماه محرم مورد توجه باشد.

کد خبر: ۳۲٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha