۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
پمپ هیدرولیک چاه‌های نفت ساخت ایران در خرمشهر رونمایی شد
برای اولین بار در ایران؛

پمپ هیدرولیک چاه‌های نفت ساخت ایران در خرمشهر رونمایی شد

خرمشهر- نخستین پمپ هیدرولیک مولتی فاز سطح‌الارضی چاه‌های نفت که توسط متخصصان داخلی بومی‌سازی شده ‌است با حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خرمشهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این آئین که در شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: امید می رود این محصول ساخته شده مراحل نهایی آزمایشش را در کشور طی کند و صحت سنجی شود. محصولات بایستی ازبرخوردار از استانداردهای مورد نیاز در ساخت باشند تا مواد تولیدی خورندگی نداشته باشد.

فریدون عباسی با بیان اینکه باید موضوع صحت سنجی و تکرار پذیر بودن این محصول طی شود، افزود: مسیر طی شده به طور حتم راهگشا است و چنانچه به آن خوب پرداخته شود و از صنعتگران، متخصصان و شرکت های دانش بنیان پشتیبانی حاکمیتی شود به طور حتم نتایج بسیار خوبی در پی خواهد داشت.

وی از حمایت حاکمیتی از افراد دارای سبک و ایده، ارائه تسهیلات، پشتیبانی اجرایی و ارائه خدمات کسب و کار به عنوان پیش نیاز جهش تولید خواند و تصریح کرد: اگر جهش تولید می خواهیم بایستی از سوی حاکمیت از تولید کننده حمایت شود و قوانین دست  و پا گیر نیز برداشته شود.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این آئین اظهار کرد: این دستاورد ملی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به تولید رسیده و زمینه اشتغال ۹ هزار نفر ساعت را به طور مستقیم و غیر مستقیم در کشور ایجاد کرده است.

سیدعلی موسوی با اشاره به صرفه جویی ارزی افزود: تولید هر دستگاه از این پمپ‌ها صرفه جویی ارزی چهار میلیون دلاری  برای صنعت کشور به دنبال دارد.

وی با تاکید بر اینکه این دستاورد کشور را از وابستگی فنی و مهندسی صنعت نفت به کشورهای دیگر در این حوزه خارج خواهد کرد، ادامه داد: شرکت دانش بنیان نخستین نسل تولید پمپ‌های هیدرولیک رفت و برگشتی مولتی فاز دابل دابلکس سطح الارضی استخراج و انتقال نفت و گاز را تولید کرده که برای بازگشت چاه‌های نفت غیرفعال و غیر تولیدی نفتوگاز مناطق خشکی کشور وارد مدار تولید و بهره‌برداری قرار گرفته است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص قابلیت‌های این پمپ توضیح داد: امکان تزریق، میعانات گازی مازاد بر تولید صنعت نفت به چاه‌های نفت و گاز مناطق خشکی و دریایی در این پروژه وجود دارد، با اجرایی شدن این پروژه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه ملی در قبال تولیدی شدن همراه غیر فعال، به چرخه اقتصاد کشور باز خواهد گشت.

موسوی خاطرنشان کرد: این دستگاه توان فشارافزایی چاه‌های نفت و گاز از ۲۰ PSI تا ۱۴۰۰ PSI، توان تلمبه و انتقال نفت و گاز از ۱۰۰ تا ۱۰ هزار بشکه در روز، توان فشار افزایی نفت خام همراه با گازهای همراه و آب و نمک، ذرات جامد، ماسه های همراه نفت و گاز، توان پمپاژ نفت تا ۹۸ درصد با گازهای همراه، توان پمپاژ گاز همراه تا ۱۰۰ درصد بدون آسیب دیدن پمپ و خاموش شدن تلمبه، کاملا ضدانفجاز و ایمن در برابر قابل انفجار چاه های نفت را داراست.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این پروژه صنعتی امکان تولید صیانتی از چاه‌های غیر فعال کشور و افزایش تولید تا پنج هزار بشکه نفت از چاه‌های مرده به ازای هر دستگاه پمپ فراهم می‌شود.

کد خبر: ۳۲٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha