۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
۶ هزار روستا در کشور با تانکر آبرسانی می شود
معاون وزیر نیرو:

۶ هزار روستا در کشور با تانکر آبرسانی می شود

شهرکرد- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: در حال حاضر شش هزار روستا در کشور با تانکر آبرسانی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم تقی‌زاده خامسی ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های حوزه برق و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در محل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر شش هزار روستا در کشور با تانکر آبرسانی می شود، اظهار داشت: اجرای پروژه های آبرسانی برای تامین آب روستاها در دستور کار است.

وی گفت: اعتبارات حوزه آبرسانی از صندوق توسعه ملی تامین می‌شود و امسال نیز اعتبار قابل توجهی در این راستا تامین خواهد شد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو بیان کرد: ۴۶ درصد منطقه‌ کشور در فلات مرکزی ایران قرار گرفته که ۲۰ درصد دسترسی به آب دارند که نصف تراکم جمعیتی شان است.

وی بیان کرد: برای پروژه انتقال آب بن- بروجن هم به دنبال به اجرا هستیم و برای اجرا مشکلاتی پیش آمده است.

وی عنوان کرد: قرار است برای احیای دریاچه زاینده رود برنامه‌ریزی شود و احیای دریاچه زاینده رود از اهداف صالی وزارت نیرو است.

 معاون آب و آبفای وزیر نیرو با بیان اینکه باید مصرف آب شرب استاندارد داشته باشد و استفاده از پساب به شکل جدی مورد توجه قرار بگیرد، عنوان کرد: امیدواریم در همین دولت کار انجام شود و آبی که تعیین می‌شود، به استانداران واگذار شود در آن ما دخالتی نکنیم که در همین مسیر حرکت می‌کنیم و امیدواریم با گفت و گو دور یک میز بنشینیم.

وی در ادامه بیان کرد: چهارمحال و بختیاری یکی از استان پر ظرفیت کشور است که با توسعه زیر ساخت ها از جمله برق شاهد توسعه بیشتر این استان خواهیم بود.

صرفه جویی ۵۵۰ مگا وات برق در کشور
مدیرعامل شرکت توانیر نیز در این مراسم بیان کرد: هم اکنون پروژه های برق رسانی در سطح کشور به خوبی در حال انجام هستند و با برنامه ریزی های انجام شده تاکنون مشکل خاموشی در سطح کشور نداشته ایم.

محمدحسن متولی‌زاده بیان کرد:  هم اکنون شاهد توسعه زیر ساخت های برق در سطح استان چهارمحال و بختیاری هستیم و این استان ظرفیت های بسیاری خوبی برای سرمایه گذاری دارد و دیگر مشکل تامین برق ندارد.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه ۴۰ درصد برق تولیدی در کشور صرف وسایل سرمایش می شود، عنوان کرد: صرفه جویی در مصرف برق در سطح کشور ضروری است و باید این مهم فرهنگ سازی شود.

وی تاکید کرد: با همکاری کشاورزان در سطح کشور شاهد کاهش مصرف برق در حوزه کشاورزی هستیم و در استان چهارمحال و بختیاری  ۸۰ درصد مشترکین کشاورزی در ساعات پیک بار برای کاهش مصرف برق کمک کردند.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: ۵۵۰ مگاوات صرفه‌جویی در حوزه مصرف برق صرفه‌جویی در سال جاری صورت گرفته است.

به گزارش بازار، ۱۳ پروژه حوزه برق با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر به استان چهارمحال و بختیاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش بازار،این پروژه ها شامل برق رسانی به پنج روستا، بهینه سازی شبکه و تبدیل سیم به کابل خود نگهدار، توسعه‌ شبکه فشار متوسط و افزایش نقاط مانور، افزایش ظرفیت پست‌های توزیع، توسعه شبکه فشار ضعیف و تأمین برق متقاضیان، توسعه شبکه روشنایی شهری و روستایی، نصب کنتورهای هوشمند برای ارتباط دوسویه، احداث ساختمان اداری جدید و احداث نیروگاه مقیاس کوچک گازی از جمله پروژه‌های افتتاح شده در این استان است.

کد خبر: ۳۲٬۷۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha