۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
تشریح عامل افزایش اخیر تولیدات صنعتی کشور
سرپرست وزارت صمت مطرح کرد

تشریح عامل افزایش اخیر تولیدات صنعتی کشور

مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت افزایش آمار تولیدات اخیر محصولات صنعتی را ناشی از به تولید آوردن ظرفیت‌های خالی در حوزه صنعت و معدن دانست.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، حسین مدرس خیابانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال مهمترین کار وزارت صمت، تحقق اهداف جهش تولید است، افزود: از ۴ مسیر، داریم جهش تولید را پیگیری می‌کنیم که نخستین هدف و مسیر، استفاده از ظرفیت‌های خالی است. وی با اشاره به افزایش تولید در بیشتر بخش‌های صنعتی گفت: تولید آلومینیوم ۴۹ درصد، تلویزیون ۴۴ درصد، فولاد ۱۰ درصد و ماشین لباسشویی ۴۴ درصد افزایش یافته است به این علت است که استفاده از ظرفیت‌های خالی در حوزه صنعت و معدن محقق شده است.

مدرس خیابانی اضافه کرد: مسیر دوم برای دستیابی به جهش تولید، اتمام طرح‌های نیمه تمام است، هم اکنون ۱۳ هزار طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داریم که از این میزان حدود ۴ هزار طرح از پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد برخوردارند.

وی گفت: فردا در ایستگاه هشتم پویش تولید، تداوم امید ۵ طرح بزرگ صنعتی و معدنی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح می‌شود که حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

سرپرست وزارت صمت افزود: فردا یک طرح فولادی در خوزستان، یک طرح تولید کربنات سدیم در استان فارس، دو سیلوی گندم در استان فارس واقع در شهرستان‌های اقلید و داراب و یک طرح تولید تخته‌های ام دی اف در استان مازندران به بهره برداری می‌رسد که با بهره برداری از این طرح‌ها برای بیش از ۱۷۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵ برابر آن به صورت غیر مستقیم، اشتغال ایجاد می‌شود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه به مرور هر هفته طرح‌های نیمه تمام کشور به بهره بداری می‌رسد گفت: ۲۰۰ طرح صنعتی و معدنی را به صورت هفتگی در قالب پویش تولید، تداوم امید در پنج شنبه‌ها افتتاح می‌کنیم. وی ادامه داد: مسیر سوم برای تحقق جهش تولید، راه اندازی واحدهای غیر فعال است که برای نیل به این هدف در دو حوزه صنعت و معدن تمرکز کرده ایم.

سرپرست وزارت صمت افزود: از ۴۵ هزار واحد صنعتی، حدود ۹۵۰۰ واحد تعطیل یا غیر فعال داریم که امسال ۱۵۰۰ واحد از این دست احیا می‌شوند که از این ۱۵۰۰ واحد در ۴ ماهه نخست امسال حدود ۳۸۰ واحد غیر فعال و تعطیل در شهرک‌های صنعتی فعال و وارد مدار تولید شد.

مدرس خیابانی ادامه داد: در حوزه معدن حدود ۱۱ هزار واحد معدنی داریم که از این میزان، حدود ۴ هزار معدن تعطیل و غیر فعال است که البته بخشی از این تعطیلی ها، به علت فصلی بودن معادن است؛ با این وجود امسال برای احیای ۱۰۲۰ معدن کوچک، برنامه داریم که از این میزان، در ۴ ماهه نخست امسال ۱۴۰ معدن کوچک احیا و فعال شده است.

وی گفت: مهمتر از احیای معادن و به منظور سرعت دادن به واحدهای معدنی غیر فعال، بخش عمده‌ای از اختیارات شورای عالی معادن را به شورای معادن استان‌ها واگذار کردیم که به مسئولیت استانداران بتوانند هر چه زودتر معادن غیر فعال را فعال کنند.

سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه دستیابی به فناوری‌های نوین، مسیر چهارم این وزارتخانه برای تحقق جهش تولیداست افزود: زمانی که تولید با فناوری همراه شود هم مقیاس تولید افزایش می‌یابد و هم موجب جهش و ارتقای تولید می‌شود.

کد خبر: ۳۲٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha