۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
اشتغال در گلخانه های مشهد به کمترین حد ممکن رسید
به دلیل استمرار بیماری کرونا

اشتغال در گلخانه های مشهد به کمترین حد ممکن رسید

مشهد- رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مشهد از کاهش اشتغال در گلخانه‌های این شهر و تاثیر نامطلوب بر اقتصاد این حوزه خبر داد.

امید طهماسبی زاده در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: بیماری کرونا که این روزها بر همه صنایع کشورمان سایه انداخته، گلخانه‌ها و اشتغال در این واحدهای تولیدی را نیز متأثر از خودکرده به‌طوری‌که اشتغال در این واحدها نیز به کمترین حد ممکن رسیده است.

وی با بیان اینکه کشاورزی یکی از صنایع مهم و اقتصادی شهرستان مشهد است ادامه داد: به دنبال خشک‌سالی‌های دو دهه گذشته لذا کشاورزی به سمت کشت‌های گلخانه‌ای سوق یافته و معیشت افرادی زیادی در شهرستان مشهد را به خود وابسته کرده است.

وی ادامه داد: باوجوداینکه شهرستان مشهد با توجه به پتانسیل‌های گوناگون، یکی از شهرهای سرآمد استان خراسان رضوی و دارای بیشترین مساحت و تولیدات محصولات گلخانه‌ای در استان است به دنبال شیوع بیماری کرونا، صنعت کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای مشهد نیز تحت تأثیر قرارگرفته و متأثر از این ویروس، توان خود برای تداوم فعالیت و تولید را ازدست‌داده است به‌نحوی‌که بسیاری از گلخانه داران ضمن تعدیل نیروی کارگری,با حداقل ظرفیت به کار ادامه می‌دهند.

طهماسبی زاده افزود: محصولات این بخش از کشاورزی شهرستان که عمدتاً خیار سبز، بادمجان، گوجه‌فرنگی و همچنین گل‌های شاخه بریده است، بازار خوبی در کشورهای همسایه به‌ویژه روسیه، عراق و افغانستان دارد اما شیوع بیماری کرونا بر تمامی این حوزه‌ها تأثیر نامطلوبی داشته است.

وی افزود: انتظار می‌رود در شرایط سخت و حساس کنونی،با حمایت ویژه از گلخانه داران شهرستان ازجمله پرداخت تسهیلات با بهره کم و همچنین تأمین نهاده‌های یارانه دار،ضمن کمک به ادامه فعالیت این قشر,از بروز لطمه به روند توسعه کشت‌های گلخانه‌ای که با توجه به ویژگی‌های خاص از اهداف وزارت متبوع هست پیشگیری گردد.

کد خبر: ۳۲٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha