۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶
صادرات خدمات فنی ما به سایر کشورها فقط ۵درصد است
رییس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با بازار:

صادرات خدمات فنی ما به سایر کشورها فقط ۵درصد است

رضایی، رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه سفرای ما نگاه سیاسی به موضوعات دارند و بیش از اینکه رایزن اقتصادی باشند رایزن سیاسی هستند.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از دیپلماسی اقتصادی و عملکرد سفرای ایران در خارج از کشور، گفت: متأسفانه در زمینه دیپلماسی در برخی از موارد اشتباهات زیادی داشتیم.

وی تأکید کرد: این در حالیست که کشورهای همسایه ایران بهترین جامعه هدف برای ارتباطات سیاسی_ اقتصادی بودند و اما ما این کشورها را رها کردیم و به سراغ اروپایی‌ها و آمریکای‌ها در قالب برجام رفتیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برجام منافعی عاید کشور نشد، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت ۵۰۰ میلیون نفری در همسایگی ما قرار دارند که بهترین بازارها برای اقتصاد و تجارت ما هستند و متأسفانه ما این بازارها را رها کرده ایم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در دیپلماسی اقتصادی خوب عمل نکردیم، بیان داشت: متأسفانه سفرای ما نگاه سیاسی به موضوعات دارند و بیش از اینکه رایزن اقتصادی باشند رایزن سیاسی هستند.

رضایی کوچکی با بیان اینکه رویکرد اقتصاد در دیپلماسی ما کمرنگ است، تاکید کرد: دیپلماسی اقتصادی زیرسایه دیپلماسی سیاسی گم شده است، ما نتوانستیم در کشورهایی که با ما نزدیک هستند سرمایه‌گذاری مناسب انجام دهیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما می‌توانیم در صادرات خدمات فنی و مهندسی خدمات مناسبی را به کشورهای همسایه ارائه دهیم، اظهار داشت: ما باید در صادرات خدمات فنی و مهندسی خوب عمل می‌کردیم اما نتوانستیم فرصت‌های حمایتی را برای شرکت‌های خودمان فراهم کنیم و این ناکامی‌ها به عملکرد نامطلوب سفرای ما برمی گردد.

این نماینده مجلس گفت: سفرای ما فرصت‌های مناسبی را برای صادرات کالاهای ایرانی و تولیدات ایرانی فراهم نکردند چرا که بسیاری از سفرا عرصه دیپلماسی اقتصادی را به خوبی فهم نکرده‌اند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بین داشت: صادرات خدمات فنی و مهندسی ما به سایر کشورها  تنها ۵ درصد است که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

کد خبر: ۳۲٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha