۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی بیمه ایران؛ میانگین ضریب نفوذ بیمه ۲.۵ درصد است
مدیرعامل بیمه ایران:

سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار میلیارد تومانی بیمه ایران؛ میانگین ضریب نفوذ بیمه ۲.۵ درصد است

سمنان- مدیرعامل بیمه ایران میانگین ضریب نفوذ بیمه در ایران را ۲.۵ درصد علام کرد که این رقم نسبت به نرم کشوری بسیاری پایین‌تر است، گفت: میزان سرمایه‌گذاری بیمه ایران ۱۱ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضایی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی دفتر استاندار ضمن بیان اینکه میانگین ضریب نفوذ بیمه در کشورهای پیشرفته دنیا هفت و در ایران ۲.۵ درصد است، اظهار داشت: کل سرمایه‌گذاری صنعت بیمه در کشور هشت هزار میلیارد تومان است و از این رقم سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به بیمه ایران است.

وی بابیان اینکه این میزان سرمایه با مجوز رئیس‌جمهوری افزایش‌یافته و اکنون به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده است، افزود: شرکت‌های بیمه‌ای در تمام دنیا دارای دو بخش فنی و سرمایه‌گذاری است و سودآوری این‌گونه شرکت‌ها از بخش سرمایه‌گذاری تأمین می‌شود.

پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت در بخش دیه
مدیرعامل شرکت بیمه ایران از پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومانی خسارت در بخش دیه‌ها طی سال گذشته خبر داد و گفت: ایجاد صندوق بیمه عمر و پرداخت سود و خدمات به مردم از برنامه‌هایی است که در آینده دنبال می‌شود.

رضایی با تأکید بر اینکه سامان‌بخشی سرمایه‌های خرد این شرکت مهم‌ترین هدفی است که در این راستا دنبال می‌شود، اضافه کرد: ایجاد سودآوری مناسب برای مردم نیز در دستور کار این صندوق قرار دارد.

وی بابیان اینکه در کشورهای بزرگ مانند آمریکا ۷۶ درصد از سرمایه‌گذاری‌ای که در بخش اقتصادی انجام می‌شود در صنعت بیمه است، یادآور شد: سرمایه‌گذاری بیمه ایران در بورس از دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به ۲۶ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته است که این مسئله کمک شایانی به اقتصاد کشور کرده است.

مدیرعامل شرکت بیمه ایران در ادامه با اشاره به وضعیت فعالیت این شرکت در استان سمنان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ نمایندگی شرکت بیمه ایران در استان سمنان فعال است و ۴۰۰ نفر در آن ها مشغول به کار هستند.

کد خبر: ۳۲٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha