۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی در گمرک
رئیس کل گمرک ایران تاکید کرد

استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی در گمرک

میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای کاهش ماندگاری کالا در گمرک تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، مهدی میراشرفی در نخستین جلسه رسمی هیئت امنای مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی افزود: باید با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها از توقف‌های مزاحم در فرآیند گمرکی جلوگیری کنیم و فرآیندهای موجود در گمرک باید به سمت غیر ملموس بودن و غیر مزاحم بودن حرکت کند.
وی اضافه کرد: مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی با ۲ هدف آموزش‌های تخصصی گمرک، پژوهش، مطالعه و تامین نیازهای فنآورانه گمرک کشور با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف و گمرک ایران راه اندازی شده است که از ۸ عضو هیئت امنای این مرکز ۴ عضو ازگمرک و ۴ عضواز دانشگاه صنعتی شریف هستند.
میراشرفی گفت: مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی در راستای مطالعه و اجرای آخرین دستاوردهای نوین گمرکی درجهان به ویژه سازمان جهانی گمرک شکل گرفته است و برای بهینه سازی و اجرای این اقدامات به عنوان مرجع ملی امور گمرکی و امور یکپارچه مرزی برای همه دستگاه‌ها ایفای نقش خواهد کرد.
همچنین در نخستین جلسه هیئت امنای مرکز نوآوری امور گمرکی و مدیریت یکپارچه مرزی پس از امضای اساسنامه این مرکز، مهدی میر اشرفی به عنوان رئیس هیئت امنا، محمد رضا موحدی نایب رئیس هیئت امنا و محمد وصال به عنوان رئیس این مرکز انتخاب شدند.
کد خبر: ۳۲٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha