۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
تغییر نقشه اشتغال یزد/ چشم‌انداز استان تبدیل به پایلوت اقتصاد دانش‌بنیان شده است
استاندار یزد خبر داد

تغییر نقشه اشتغال یزد/ چشم‌انداز استان تبدیل به پایلوت اقتصاد دانش‌بنیان شده است

یزد- استاندار یزد ضمن بیان اینکه نقشه اشتغال یزد در چند سال اخیر تغییر کرده است، گفت: چشم‌انداز استان تبدیل به پایلوت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور شده است.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان که در استانداری یزد برگزار شد، با تأکید بر اینکه یزد در آموزش‌های مهارت‌های کسب و کارهای نوین باید در کشور پیشرو باشد، گفت: با توجه به چشم انداز استان برای تبدیل به پایلوت اقتصاد دانش بنیان، بخش فنی و حرفه ای استان، تربیت نیروهای ماهر در حوزه‌هایی همچون فناوری و استارتاپ را در دستور کار خود قرار دهد.

طالبی با بیان اینکه در موقعیت فعلی مهمترین نیاز استان ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری است، بیان کرد: یکی از بخش‌های تأثیرگذار در این حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است چراکه می‌تواند با تربیت نیروهای بومی صاحب مهارت، انگیزه لازم برای ورود آنها به مشاغل صنعتی را فراهم ‌کند.

 وی با اشاره به تغییر نقشه اشتغال استان طی سال‌های اخیر، عنوان کرد: دلیل این تغییرات افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی و عدم توجه به آموزش‌های فنی و حرفه ای است.

استاندار یزد با بیان اینکه بخشی از نیاز استان به نیروهای فنی از دیگر نقاط کشور تأمین می‌شود، افزود: در صورت ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مؤثر، یزد می‌تواند تأمین کننده نیروی کار دیگر استان‌های کشور باشد.

طالبی با بیان اینکه یزد در آموزش‌های مهارتی می‌تواند در کشور پیشرو باشد، گفت: با توجه به چشم‌انداز استان برای تبدیل به پایلوت اقتصاد دانش بنیان، بخش فنی و حرفه ای استان، تربیت نیروهای ماهر در حوزه‌هایی همچون فناوری و استارتاپ را در دستور کار خود قرار دهد.

 استاندار یزد با اشاره به لزوم شناسایی و رفع خلاهای آموزشی و مهارتی استان توسط فنی و حرفه‌ای، افزود: اداره کل فنی و حرفه‌ای می‌تواند با مشارکت و هم‌افزایی با بخش خصوصی و تعریف دوره‌های آموزشی مناسب، نیروهای متناسب با نیاز آنها را پرورش دهد.

 وی با اشاره به آینده پژوهی و اهمیت آن برای تربیت نیروی کار متناسب با نیاز استان، گفت: اداره کل فنی و حرفه ای به سمت پرورش نیروهایی برود که برای نیازهای آتی استان موردنیاز هستند.

کد خبر: ۳۲٬۵۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha