۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
۲۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز کرمان از استان‌های همجوار تامین می‌شود
معاون جهاد کشاورزی استان کرمان:

۲۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز کرمان از استان‌های همجوار تامین می‌شود

کرمان- باقری، معاون جهاد کشاورزی کرمان با اشاره به اینکه ۲۰ درصد گوشت مرغ مورد کرمان، از استان‌های همجوار وارد می‌شود،  گفت: واحدهای فعال پرورش مرغ استان با تولید ۴۷ هزار تن گوشت مرغ در سال، ۸۰ درصد نیاز استان را تامین می‌کنند.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مرغ به عنوان یک محصول ضروری و مهم برای جامعه مصرف تلقی می‌شود و این پروتئین حیوانی نقش مهمی در بین مصرف‌کنندگان دارد.

وی با اشاره به ظرفیت جوجه‌ریزی صنایع مرغداری استان کرمان، افزود: سالانه حدود ۴۷ هزار تن گوشت مرغ در استان کرمان تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان این‌که ماهانه دو میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام می‌شود، توضیح داد: میزان تولید مرغ به طور معمول ثابت است اما مصرف آن در مقاطعی مانند روزهای پایانی سال و یا ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد و بر همین اساس، مرغداران برای تأمین مرغ مورد نیاز جامعه در ماه‌هایی میزان تولید را افزایش می‌دهند.

وی ادامه داد: بیشترین میزان جوجه‌ریزی در شهرستان‌های رفسنجان، کرمان و سیرجان انجام می‌شود.

باقری ظرفیت جوجه‌ریزی سالانه در استان را ۲۷ میلیون قطعه بیان کرد و افزود: حدود ۲۰ درصد گوشت مرغ مورد نیاز استان، از استان‌های همجوار وارد می‌شود.

وی با اشاره به صادرات مرغ تولیدی استان کرمان به دیگر استان‌ها، اظهار کرد: مرغ تولیدی استان کرمان نیز به استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان صادر می‌شود.

کد خبر: ۳۲٬۵۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha