۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
گلایه تجار از تفسیر متفاوت بخشنامه‌ها و بی توجهی دولت در ایجاد زیرساخت‌های بازگشت ارز صادراتی
عضو اتاق بازرگانی اهواز مطرح کرد:

گلایه تجار از تفسیر متفاوت بخشنامه‌ها و بی توجهی دولت در ایجاد زیرساخت‌های بازگشت ارز صادراتی

اهواز- موسوی منش، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز نبود زیرساخت‌های لازم برای بازگشت ارز حاصل از صادرات را به عنوان مهمترین مشکل انجام تعهدات ارزی تجار عنوان کرد.

مهدی موسوی منش در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: چنانچه زیرساخت‌ها و روند شفافی در بخشنامه‌های دولت وجود داشت، تجار به خوبی می‌توانستند تعهدات ارزی خود را انجام دهند.

وی تناقض در بخشنامه‌های غیرکارشناسی را باعث ایجاد مشکلات متعدد برای بخش خصوصی دانست و افزود: ما به عنوان فعالان اقتصادی در هر صورت ارز حاصل از فعالیت‌های خود را به کشور باز می‌گردانیم، اما اینکه باید این پول در یک سامانه به ثبت برسد و برای آن سقف زمانی تعیین شده، مشکل است.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز تاکید کرد: هیچ فعال اقتصادی که به صورت مستمر در حال صادرات است در شرایطی که رکود در کشور ایجاد شده، نمی‌تواند سرمایه خود را خارج از کشور نگهداری کند.

این صادرکننده خدمات فنی مهندسی به کشورهای تاجیکستان و قزاقستان عنوان کرد: با این وجود انتظار نداشتیم تا از تجاری که به دلیل مهیا نشدن زیرساخت‌های لازم توسط دولت، نتوانسته‌اند ارز حاصل از فعالیت تجاری خود را به کشور بازگردانند، به عنوان خائن یاد شود.

کد خبر: ۳۲٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha