۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کاهش دما در نواحی شمالی
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

کاهش دما در نواحی شمالی

احمدی، کارشناس هواشناسی گفت: همچنان سامانه بارشی در شمال، شمال غرب و دامنه‌های البرز و برخی مناطق زاگرس فعال است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، احمدی افزود: در برخی نقاط استان‌های شمالی و سواحل دریای خزر، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و نواحی شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و برخی نقاط استان اردبیل در ساعات عصر؛ رشد ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی گفت: این شرایط در مناطقی از زاگرس در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بخش‌های جنوبی و غربی استان فارس، شمال شرق استان خوزستان، مناطقی از استان بوشهر، برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان همراه با شرایط ناپایدار به شکل رگبار، رعد و برق پیش بینی می‌شود. کارشناس هواشناسی افزود: شدت این بارش‌ها در برخی نقاط این استان‌ها موجب آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در برخی ساعات خواهد شد.

احمدی برای پایان هفته هم افزایش میزان و شدت بارش‌ها در بخش‌های شمالی کشور پیش بینی کرد و گفت: در پایان هفته برای مناطق شمالی کشور کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه را خواهیم داشت.

وی برای بخش‌های شرقی کشور در استان‌های سیستان و خراسان جنوبی وزش باد پیش بینی کرد و افزود: توفان و گرد و خاک برای منطقه زابل در پایان هفته دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی برای تهران دمای بیشینه ۴۰ درجه پیش بینی کرد که از فردا با کاهش همراه خواهد شد.

کد خبر: ۳۲٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha