۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
۵ بانک عامل برتر در پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸
معاونت طرح و برنامه وزارت صمت اعلام کرد

۵ بانک عامل برتر در پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸

زرندی، معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارشی ۵ بانک عامل برتر در پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ تا ۳۱ تیرماه امسال را بانکهای صنعت و معدن، آینده، توسعه تعاون، تجارت و ملی اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، در گزارش معاونت طرح و برنامه وزارت صمت آمده است؛ منابع تفاهم نامه برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت از محل اعتبارات تبصره ۱۸ تا ۳۱ تیرماه امسال ۲۰۱ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال و منابع ایجاد شده نیز ۱۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بوده که در این مدت بانکهای صنعت و معدن، آینده، توسعه تعاون، تجارت و ملی به ترتیب بیشترین تسهیلات پرداختی را داشته اند.

بنا بر این گزارش، مجموع تسهیلات پرداختی به متقاضیان در سال گذشته ۴۰ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال برای ۷۳۶ فقره و امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال برای ۱۸۷ فقره بوده است که در مجموع به ۹۲۳ فقره ۵۲ هزار و ۷۴۲ میلیارزد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

درصد پرداخت این تسهیلات نیز بصورت ۱۵ درصد سرمایه ثابت و ۸۵ درصد سرمایه در گردش و مانده منابع ایجاد شده نیز ۵۷ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال می باشد.

در خصوص عملکرد بانکها نیز بانک صنعت و معدن با پرداخت ۳۰ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال با درصد پرداخت ۷۶.۶۶ درصد در رتبه اول قرار دارد، بانک آینده با پرداخت ۴ هزار و ۸۱۹ میلیارد ریال با درصد پرداخت ۵۸ درصد در رتبه دوم و بانک توسعه تعاون نیز با پرداخت ۶ هزار و ۳۲۶ میلیارد ریال و درصد پرداخت ۴۶ میلیارد ریال در رتبه سوم قرار دارد.

بانکهای تجارت و ملی نیز با پرداخت ۳ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال و ۳ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال به ترتیب با ۴۱ و ۲۳ درصد پرداختی در رتبه های چهارم و پنجم هستند.

بنابراین گزارش استان های تهران، اصفهان، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی و سمنان با مجموع پرداخت ۲۱ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال تسهیلات به ۶ استان برتر در این بخش بوده اند و همچنین استان‌های ایلام، اردبیل، خراسان جنوبی، سمنان، البرز و مرکزی به ‌عنوان ۶ استان برتر در جذب منابع معرفی شدند.

کد خبر: ۳۲٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha