۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
۹۰ درصد صادر کنندگان استان زنجان تولید کننده هستند
رئیس اتحادیه صادر گنندگان زنجان:

۹۰ درصد صادر کنندگان استان زنجان تولید کننده هستند

زنجان- رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان گفت: ۹۰ درصد از صادر کنندگان استان تولید کننده نیز بوده و باید از برخوردهای قهری با آنها جلوگیری شود تا مشکلات ناشی از آن نیز ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی رنگ رونا صبح سه شنبه در جلسه کمیته پایش رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان زنجان در محل اتاق بازرگانی استان، با بیان اینکه عمده تعهدات صادراتی زنجان بازگشته است، گفت: ۹۰ درصد از صادرکنندگان استان تولید کننده نیز بوده و باید از برخوردهای قهری با آنها جلوگیری شود تا مشکلات ناشی از آن نیز ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات اصلی صادرات مربوط به بانک مرکزی است که در یک محیط بسته برای کل صادرکنندگان تصمیم‌گیری می‌کنند، ابراز کرد: در صورت ادامه روند کنونی صادرات استان زنجان به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و صادرکنندگان از مدار خارج خواهند شد.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان زنجان، با بیان اینکه فشار مضاعف به صادرکنندگان در صورتی که خود دولت در بازگرداندن ارزش دچار مشکل است، منصفانه نیست، ابراز کرد: صادرکنندگان در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و باید از آن‌ها حمایت کرد.

رنگ رونا با بیان اینکه علیرغم شیوع بیماری کرونا فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان خوب بوده است، گفت: خوشبختانه تجار و فعالان اقتصادی استان از انضباط مالی خوبی برخوردار بودند.

نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی زنجان هم در این نشست به مشکلات و موضوعات مرتبط با تعهدات ارزی برای فعالان اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: سیستم بانک‌ها به روز نیست و برخی از صادرات ریالی بوده و برخی نیز ورود موقت داشتند.

سهند محمد فلاحی ابراز داشت: اتاق برای همکاری و پیگیری و حل مشکلات در این رابطه باید اطلاعات و آمارهای به روز در دست داشته باشد و در رابطه با بازگشت ارز صادرکنندگان بررسی های دقیق‌تر صورت گیرد.

همچنین معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با تاکید بر اینکه همه به اجرای قانون مصمم و مکلف بوده و ارز حاصل از صادرات باید به چرخه تولید بازگردد، ابراز کرد: با وجود همه مشکلاتی که صادرکنندگان دارند، به واقع پای کار هستند و باید از آنها حمایت شود.

امیر علی مسیبی با تاکید بر اینکه نباید کار را به جایی رساند که مشکلات به شکل قهری پیگیری شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر صادرکنندگان استان تولید کننده نیز هستند، ایجاد مشکلات برای صادرات، تولید را نیز دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی و صادراتی استان زنجان که صادرات بالایی داشته اند در رفع تعهدات ارزی خود یا صفر بوده و یا درصد بسیار پائینی از تعهدات خود را رفع کرده اند که باید هرچه سریعتر نسبت به باقیمانده ایفای تعهدات خود اقدام کنند.

معاون سازمان صنعت، معدن وتجارت زنجان، با تاکید بر اینکه آمار و اطلاعات دقیق بانکی نیز باید برای پیگیری موجود و ابهامات در مورادی از جمله ارز نیمایی، صادرات در مقابل واردات و یا مشخص بودن فرصت برای رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان مشخص باشد، ابراز کرد: بانک ها در تخصیص ارز همکاری لازم را با واحدهای تولیدی و صادراتی استان داشته باشند.

کد خبر: ۳۲٬۴۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha