۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
حق مسکن کارگران باید از ابتدای سال پرداخت شود
نماینده کارگران در شورای عالی کار:

حق مسکن کارگران باید از ابتدای سال پرداخت شود

خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان این که حق مسکن کارگران باید از اول سال اجرایی می‌شد، عنوان کرد: ما توقع داشتیم که موضوع حق مسکن پس از حداکثر دو هفته از تصویب اولیه، مورد تایید و تصویب هیات وزیران قرار بگیرد.

به گزارش بازار علی خدایی گفت: تعیین مزد کارگران در سال ۹۹ با اختلافات متعددی همراه بود.

وی افزود: مزد کارگران در ۲۰ اردیبهشت امسال، بدون رضایت نمایندگان کارگری تصویب شد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به مواد ۷ و ۸ بخش‌نامه مزد، اظهار داشت: در این بخش‌نامه پیش‌بینی شده بود که شورای عالی کار نسبت به تعیین حق مسکن و جا به جایی قسمتی از مزد توافق خواهد کرد.

وی با اشاره به جلسه شورای عالی کار در ۱۷ خردادماه ۹۹، توضیح داد: در این جلسه افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران به تصویب رسید.

علی خدایی با بیان این که شورای عالی کار فقط پیشنهاد دهنده‌ی حق مسکن کارگردان است، افزود: این مصوبه باید به تایید هیات وزیران برسد.

وی ادامه داد: سه تن از وزرای اقتصادی دولت – وزرای کار، تعاون و صمت و اقتصاد – که عضو شورای کار هم هستند، اعلام کردند که حق مسکن را تصویب می‌کنند و آن را ابلاغ می‌کنند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار اضافه کرد: تا به امروز در خصوص تصویب حق مسکن کارگران، ما دو خلف وعده از سمت دولت را تجربه کرده‌ایم.

وی با اشاره به این که وزارت کار زمان اجرای حق مسکن را از ابتدای تیر ماه اعلام کرده است، تصریح کرد: زمان اجرای حق مسکن باید به هیات دولت واگذار می‌شد.

علی خدایی با بیان این که حق مسکن کارگران باید از اول سال اجرایی می‌شد، عنوان کرد: ما توقع داشتیم که موضوع حق مسکن پس از حداکثر دو هفته از تصویب اولیه، مورد تایید و تصویب هیات وزیران قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که ویروس کرونا هزینه‌های سرسام‌آوری را به مردم تحمیل کرده است، توضیح داد: با اجباری شدن ماسک، یک خانواده‌ی چهار نفری با حداقل ۱۲۰ هزار تومان هزینه‌ی افزایشی و پیش‌بینی نشده رو به رو می‌شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به افزایش اجاره‌بهای مسکن در سال جاری، گفت: هیچ اجاره‌بهایی کمتر از ۵۰۰ هزار تومان افزایش نداشته است.

وی ادامه داد: افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن نباید این مقدار طول بکشد و کش و قوس پیدا کند.

کد خبر: ۳۲٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha