۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
بعد از گذشت یک دهه هنوز طرح ملی کاداستر به درستی اجرا نشده است
عضو کمیسیون عمران مجلس:

بعد از گذشت یک دهه هنوز طرح ملی کاداستر به درستی اجرا نشده است

شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دستگاه قضایی در شرایط کنونی باید با جدیت و قاطعیت اموال عمومی را از زمین خواران پس گرفته و با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به ورود قوه قضائیه برای مقابله با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق اطراف تهران، گفت: قطعا ورود جدی دستگاه قضا به پرونده های زمین خواری و ساخت و ساز غیرمجاز می تواند به این حوزه نظم و سامان بدهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خلاء اطلاعات در دستگاه های اجرایی، عدم هماهنگی میان دستگاه ها و بروز تخلف در دستگاه‌های اجرایی از عوامل پیدایش پدیده زمین خواری و ساخت و ساز غیرمجاز در کشور است.

شفاف سازی اطلاعات راه کار اصلی مقابله با زمین خواری
وی گفت: برای حل مشکلات پیرامون مقابله با زمین خواری راه کاری جزء شفاف سازی اطلاعات و اطلاع رسانی عمومی از طریق ایجاد پنجره واحد وجود ندارد، البته متأسفانه تاکنون بعد از گذشت حدود یک دهه هنوز طرح ملی کاداستر به درستی اجرایی نشده است. چرا عده ای از شفاف سازی اطلاعات می ترسند؟، از این رو وقتی شفاف سازی محقق نشود، فساد به راحتی شکل خواهد گرفت.

شاکری ادامه داد: دستگاه های اجرایی از یک اداره کوچک در روستا تا وزارتخانه های دولتی باید تمام تلاش خود را برای استفاده از فناوری های اطلاعات برای شفاف سازی در عرصه مقابله با زمین خواری استفاده کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: حضرت علی (ع) به افرادی که در گذشته اموال بیت المال را چپاول کرده بودند، می فرماید که باید تمام این اموال را به بیت المال باز گردانند. اگر باز نگردانند با قدرت از آنها خواهم گرفت حتی اگر خرج زنان شده یا کنیزانی با آن خریده شده باشد. دستگاه قضا ما نیز در شرایط کنونی باید با جدیت و قاطعیت اموال عمومی را پس گرفته و با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد کند.

کد خبر: ۳۲٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha