۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
هپکو سال آینده ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات راه سازی می سازد
رئیس ایمیدرو:

هپکو سال آینده ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات راه سازی می سازد

غریب پور، رئیس ایمیدرو گفت: در سال ۹۹ دویست دستگاه و در سال ۱۴۰۰ هفتصد دستگاه ماشین آلات سنگین راه سازی و معدن کاوی را هپکو خواهد ساخت.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل شرکت ایمیدرو در حاشیه امضای تفاهم نامه بین شرکت های بزرگ معدنی با هپکو افزود: پس از نزدیک به ۵۰ روز همکاری مشترک بین شرکت های بزرگ معدنی کشور با مدیریت ایمیدور و شرکت هپکو امروز شاهد امضای تفاهم نامه برای همکاری های بیشتر و کمک به هپکو بودیم.

وی گفت: شرکت هپکو پس از دوبار خصوصی سازی با دستور رئیس جمهور و مصوبه هیات دولت برگردانده شده به دولت.

وی افزود: یکی از کارهای بزرگی که هپکو می تواند در کشور انجام دهد کمک به معدن کاوی به کشور است.

غریب پور در ادامه گفت: این ظرفیت معطلی بود و شرکت های بزرگ معدن کار و فولاد ساز می توانستند از این ظرفیت استفاده کنند اما مسیری برای این کار ایجاد نشده است.

وی گفت: پس از یک دوره ۵۰ روزه همکاری مشترک و بازدید شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی از مجموع هپکو مقرر شد که این تفاهم نامه برای کمک به هپکو امضا شود.

غریب پور گفت: بیش از ۷۰ درصد سنگ آهن کشور و ۶۰ درصد مس کشور کار معدن کاریشان در زیر مجموعه های شرکت هایی بود که امروز در این تفاهم نامه شرکت داشتند و امضا کردند.

وی افزود: این تفاهم نامه یک فصل جدیدی برای همکاری برای فعال سازی هپکو است و شرکت های بزرگ ما مثل چادرملو، گل گوهر شرکت ملی مس، شرکت فولاد مبارکه، خانه معدن و صندوق بیمه فعالیت های معدنی و پیمانکاران و معدن کار امضا شد.

وی گفت: این همکاری ها مشترک در قالب برنامه های میان مدت کوتاه مدت و بلند مدت صورت می گیرد و در سال اول شرکت هپکو تمرکزش بر ماشین آلات راه سازی است و از سال های بعد ماشین آلات معدن کاری را خواهد ساخت.

رئیس ایمیدرو گفت: ایمیدرو وظیفه ملی خود می داند که در کنار هپکو باشد اما همانطور که می دانید هپکو برای وزارت رفاه است و ما در کنار این عزیزان هپکو را حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: در مجموع برآورد می شود بالای هزار میلیارد تومان در طول سال ۹۹ و ۱۴۰۰ با همکاری بانک های استان مرکزی و دستگاه های اجرایی در استان این همکاری انجام شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری و سفارش هایی که معدن کاران به شرکت هپکو می دهند هپکو نجات پیدا کند و شاید هپکو نتواند همه نیازها را رفع کند اما ظرفیت مهندسی بالایی دارد و حتما می تواند نیازها را انجام دهد.

کد خبر: ۳۲٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha