۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
سالانه ۱.۵ میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر می‌شود
استاندار ایلام:

سالانه ۱.۵ میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر می‌شود

ایلام- استاندار ایلام از صادرات سالانه ۱.۵ میلیارد دلاری از مرز مهران به عراق خبر داد و گفت: مرز مهران ظرفیت‌های بسیار بزرگی برای توسعه صادرات در کشور دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه دوشنبه در دیدار حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور در محل استاندری ایلام با اعلام رضایت از عملکرد بانک ملی در استان، ادامه داد: بانک ملی همچنین در سطح ملی مشارکت خوبی در پروژه های مهم استان داشته است و از این بابت نقش این بانک ارزشمند و قابل تقدیر است.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به ظرفیت های مهم استان، گفت: ظرف ۳۲ ماه گذشته در استان بیش از ۴۹ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه آماده‌ افتتاح یا شروع بکار شده است.

وی در ادامه با اشاره به گردش مالی حساب شرکت های بزرگ استان در مرکز گفت: منطقی این است که شرکت‌ها در هرجا مستقر هستند بایست گردش مالی در همانجا داشته باشند.

وی افزود: با این حال به رغم حجم بالای سرمایه گذاری در استان اما گردش مالی، مالیات و ارزش افزوده جای دیگر و در مرکز انجام می شود و البته ما خواستار اصلاح این رویه هستیم.

سلیمانی‌دشتکی در ادامه به گردش مالی بالا در لرستان چون صادرات یک و نیم میلیارد دلاری مرز مهران اشاره کرد و گفت: در این راستا برای متمرکز کردن گردش مالی در استان یک کارگروه تشکیل خواهیم داد تا امور مربوطه را پیگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ بنام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری گفت: لازمه تحقق شعار سال انقلابی عمل کرد مدیران است.

وی در ادامه بر همکاری بانک ها با واحدهای تولیدی و مردم تاکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات مردم بایست افق دید بلندی داشته باشیم و در بین دستورالعمل ها و بخشنامه ها دنبال راهکاری برای کمک به مردم باشیم.

کد خبر: ۳۲٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha