۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
کاهش نرخ ارز با رعایت کدام مولفه ها امکانپذیر است؟
عضو هیات رئیسه مجلس:

کاهش نرخ ارز با رعایت کدام مولفه ها امکانپذیر است؟

سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس می‌گوید: اگر بانک مرکزی و دولت وظایف خود را به درستی اجرا کنند مردم میتوانند به کاهش قیمت ارز امید داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی به نوسانات قیمت دلار در کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت اقتصادی کنونی ناشی از سوءمدیریت است. نوسانات شدید قیمت ارز منطق اقتصادی ندارد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بانک مرکزی و دولت وظایف خود را به درستی اجرا کند مردم میتوانند به کاهش قیمت ارز امید داشته باشند، افزود: عدم مدیریت نقدینگی‌های سرگردان در جامعه سبب شده این نقدینگی از بازارهای دلالی و واسطه‌ای سر در بیاورند به همین دلیل درصورت مدیریت بازار قیمت دلار باز هم کاهش پیدا خواهد کرد.

وی اظهار کرد: اقدام بانک مرکزی و همراهی قوه قضاییه در راستای شناسایی بازرگانانی که از عرضه ارزهای صادراتی خودداری کرده و الزام آن‌ها به بازگشت این ارزها منجر به کاهش نرخ دلار می‌شود.

سلیمی با اشاره به لزوم بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور برای کاهش نرخ ارز گفت: در دو سال گذشته حدود ۸۰ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که هنوز ۲۰ میلیارد دلار حاصل از آن بازنگشته و این موضوع مشکلات متعدد اقتصادی را به‌وجود آورده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مشکلات در حوزه فروش نفت و عدم بازگشت  ارز صادراتی معضلی را در کشور ایجاد کرده که دولت باید تدابیر ویژه‌ای برای حل این موضوع بیاندیشد.

کد خبر: ۳۲٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha