۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
عقب نشینی دوباره قیمت ها در بازار ارز، طلا و سکه
«بازار» گزارش می دهد؛

عقب نشینی دوباره قیمت ها در بازار ارز، طلا و سکه

عقب نشینی قیمت ها در بازار ارز و سکه امروز درحالی اتفاق افتاد که از عصر دیروز ۲۳۵ میلیون‌ دلار ارز در سامانه نیما عرضه شده است.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: بازار ارز و طلا در هفته جاری نیز با نوسان قیمت همراه شده است، نوسانی که باعث شده  قیمت ها ثباتی خاصی نداشته باشد، یک روز قیمت ها در این بازار افزایشی و روز دیگر کاهشی شود. بی ثباتی که برنامه ریزی های فعالان اقتصادی را به هم می ریزد و تنش را در بازار ایجاد خواهد کرد.
در چنین شرایطی قیمت دلار که در ابتدای هفته جاری روندی افزایشی به خود گرفته بود دیروز با رشد بالایی همراه و باعث شد تا زمینه گرانی سکه و طلا نیز در بازار فراهم شود.

تزریق ارز به بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت ها
با افزایش قیمت ارز در بازار طی دیروز، بانک مرکزی بار دیگر وارد عمل شد و با تزریق ۲۳۵ میلیون‌ دلار به سامانه نیما مانع از رشد بی منطق قیمت ها در بازار شد. عقب گرد قیمت ها در بازار دلار، سکه و طلا امروز در حالی اتفاق افتاد که دیروز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد یک میلیون و ۷۹ هزار تومان، دلار ۲۳ هزار و ۷۰۰ و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد.
مداخله بانک مرکزی در عرضه ارز به سامانه نیما با هدف ممانعت از رشد قیمت ها در بازار آزاد ارز موجب شد تا قیمت ها در بازار طلا و ارز امروز سیر نزولی را بپیمایند طوری که در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار به هرگرم یک میلیون و ۶۰ هزار تومان، قیمت دلار ۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان، سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و یورو به ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان برسد.
امروز صرافی بانک برخلاف چند روز گذشته قیمت ها را افزایش دادند تا بازار خرید ارز از مبادی رسمی جذاب تر شود طوری که صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.
همچنین قیمت خرید دلار از مردم در صرافی های بانکی نسبت به روز قبل ۱۰۰ تومان ارزانتر شده و اختلاف نرخ خرید و فروش دلار در این صرافی ها به ۱۰۰۰ تومان رسیده است.
امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان درج شده است.

کاهش قیمت طلا و سکه در بازار
علاوه بر این قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
همچنین قیمت هرگرم طلای ۲۴ عیار یک‌میلیون و ۴۱۶ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۸۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۹۴۱.۸ دلار معامله می‌شود.  
به گزارش بازار، نوسان قیمتی در حال بازار ارز را فرا گرفته است که کارشناسان هشدارهای لازم را به سرمایه گذاران ارزی داده و تاکید می کنند؛ در این بازار سرمایه گذاری نکیند چرا که این بازار سرنوشت مبهم و نامعلومی دارد. از طرفی نیز رئیس جمهور و بانک مرکزی تاکید دارند که با برنامه ریزی و اقدامات لازم بازار ارز به زودی ساماندهی می شود و قیمت ها در این بازار منطقی خواهد شد.

کد خبر: ۳۲٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha