۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
فعالیت مخرب بانک‌ها در عرصه بازار مسکن
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

فعالیت مخرب بانک‌ها در عرصه بازار مسکن

حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی عملکرد اقتصادی و مالی بانک ها شفاف نیست و این مسئله موجب شده که آن ها منابع حاصل از برگشت اقساط تسهیلات بانکی را در بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن سرمایه گذاری می کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید البرز حسینی، با اشاره به اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر اینکه بخشی از خانه های خالی از سکنه در مالکیت بانک ها قرار دارد، گفت: متأسفانه یکی از عوامل تشدید تنش و تلاطم در بازار مسکن، فعالیت و بنگاه داری بانک ها در این عرصه است.

عملکرد اقتصادی و مالی بانک ها شفاف نیست
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی عملکرد اقتصادی و مالی بانک ها شفاف نیست و این مسئله موجب شده که آن ها منابع حاصل از برگشت اقساط تسهیلات بانکی را در بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن سرمایه گذاری می کنند.

بنگاه داری بانک ها برای مردم هیچ منفعتی ندارد
وی گفت: ساخت مساکن لوکس، مجتمع های تجاری و خدماتی بخشی از اقدامات بانک ها در سرمایه گذاری در حوزه مسکن است که این اقدامات هیچ منفعتی برای مردم و سپرده گذاران ندارد و سود چشمگیر آن به جیب بانک ها ریخته می شود.

بانک ها باید منابع مالی خود را در راستای رونق بخشی بازارهای اقتصادی هزینه کنند
حسینی ادامه داد: بانک تخصصی باید منابع مالی خود را در راستای رونق بخشی بازارهای اقتصادی هزینه کنند، یعنی آنکه این منابع در قالب تسهیلات برای تقویت بخش های اقتصادی اختصاص داده شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی بخشی از انحراف مالی بانک ها در حوزه بنگاه داری است، از این رو بانک ها باید نسبت به اصلاح روند عملکردی خود اقدام کنند.

کد خبر: ۳۲٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      0 0
      من اندکی امید به نمایندگان مجلس یازدهم داشتم که باتصویب قوانین فوری قیمت مسکن را ریزشی نمایند حالا فهمیدم که واقعا جز دروغ وعوامفریبی چیز ذیگری بلد نیستند