۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
اونس ۳۴ دلار گران شد/ تمام سکه طرح جدید ۱۶۰ هزار تومان ارزان شد
در گفتگو با بازار عنوان شد

اونس ۳۴ دلار گران شد/ تمام سکه طرح جدید ۱۶۰ هزار تومان ارزان شد

کشتی آرای؛ نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز بازار جهانی طلا با افزایش ۳۴ دلاری قیمت اونس فعالیت خود را آغاز کرد.

 محمد کشتی آرای در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: امروز قیمت اونس در بازارهای جهانی با افزایش ۳۴ دلاری نسبت به روز گذشته به ۱۹۳۶ دلار رسید.

وی افزود: در حال حاضر هر قطعه تمام سکه طرح جدید با قیمت ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و هر قطعه تمام سکه طرح قدیم با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود که این اعداد در مقایسه با روز گذشته کاهش ۱۶۰ هزار تومانی قیمت تمام سکه طرح جدید و افزایش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت تمام سکه طرح قدیم را نشان می دهد.

این فعال صنفی ادامه داد: امروز قیمت خرید و فروش نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی؛  پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است که در مقایسه با روز گذشته قیمت نیم سکه ۵۰ هزار تومان ارزانتر شده اما نرخ ربع سکه ثابت مانده و نرخ سکه گرمی افزایش ۲۰ هزار تومانی را تجربه کرده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: امروز هر مثقال طلا با قیمت چهار میلیون و ۵۳۰ هزار تومان و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار نیز با قیمت یک میلیون و ۴۵ هزار تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با روز گذشته قیمت هر مثقال طلا ۱۲۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلا نیز ۲۸ هزار تومان ارزانتر شده است.

امروز هر دلار در بازار آزاد با قیمت ۲۳ هزار و ۲۲۰ تومان خرید و فروش می شود که در مقایسه با روز گذشته کاهش ۸۸۰ تومانی را نشان می دهد.

هر چند قیمت جهانی طلا رشد بی سابقه ای را در دهه اخیر تجربه کرده است اما بازار طلا در ایران بیشتر بر مدار نرخ دلار می گردد به همین دلیل در شرایطی که نرخ اونس ۳۴ دلار گرانتر شده است ولی کاهش قیمت دلار موجب شده تا نرخ انواع سکه و طلا کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت های مندرج در این خبر بر مبنای ساعت  تهیه و انتشار این خبر است و با توجه به نوسانات ارزی این قیمتها می تواند تغییر کند.

کد خبر: ۳۲٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha