۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
پیگیری پرسش مهم مخاطبین «بازار»؛ دلیل واریز نشدن مبلغ سهام عدالت چیست؟
پرونده ویژه سهام عدالت/۱

پیگیری پرسش مهم مخاطبین «بازار»؛ دلیل واریز نشدن مبلغ سهام عدالت چیست؟

مخاطبین شبکه اطلاع رسانی بازار در تعامل با رسانه خود، سوالات متعددی را در بر اساس پی گیریهای خبرنگار بازار از سئوالات مخاطبین این رسانه، ظاهرا عدم فروش سهام، ناقص بودن اطلاعات و فراهم نبودن ساز و کار لازم در شرکت سپرده‌گذاری و موضوعاتی از این دست، از دلایل اصلی واریز نشدن مبلغ فروش سهام عدالت به حساب دارندگان سهام است.

پژمان مرادی؛ بازار: مخاطبان بازار در پیام هایی خواستار پیگیری و مشخص کردن وضعیت سهام عدالت داشتند، بازار در پرونده ای ویژه به این بحث می پردازد.

سهام عدالت داستانی که از سال ۸۵ توسط دولت وقت آغاز شد امروزه شاید به آخر این داستان در حال نزدیک شدن هستیم که برای برخی پایان تلخ و برای برخی شیرین است.  در آن زمان دولت بر اساس اصل ۴۴ قرار شد که ۸۰درصد سهام شرکت‌های دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند، اما این واگذاری با مشکلات فراوانی روبه رو شد و به گفته اقتصاددانان شرکت‌های از دولتی به خصولتی تبدیل شد یعنی نه دولتی بودند و نه خصوصی.

ارزش فعلی سهام عدالت
سبد سهام عدالت ترکیبی از ۴۳ شرکت بورس و فرابورس است، بنابراین سهام عدالت متعلق به شرکت خاصی نیست و مجموع سبد سهام در درصدی از ۴۳ شرکت دولتی تعریف شده‌است که سود و زیان شرکت‌های مذکور به‌صورت علی‌السویه بین سهامداران تقسیم می‌شود.

با افزایش دارایی این ۴۳ شرکت طبعتا ارزش سهام عدالت بالاتر می‌رود و ارزش کنونی سهام بر اساس آخرین بررسی بازار بورس حدود ۲۰ میلیون تومان است، اما به دلیل اینکه تنها ۷۰ درصد سهام عدالت را شرکت‌های بورسی تشکیل می‌دهند باید ۳۰درصد شرکت‌های غیر بورسی هم به ارزش سهام اضافه کرد. تعداد دارندگان سهام عدالت در ایران  ۴۳ میلیون ۱۵۲ هزار نفر است. تا کنون مدیریت سهام عدالت افراد در اختیار دولت بوده اما با اجازه رهبر معظم انقلاب قرار بر این شد که سهام عدالت آزاد شود.

فرایند آزاد سازی
فرایند آزاد سازی به این شکل است که فرد می‌تواند سهام خود را در اختیار بگیرد یا آنکه مدیریت آن را همچنان به دولت واگذار کند. در فرایند آزادسازی افراد می‌بایست تکلیف سهام خود را تا هشتم خرداد ماه مشخص می کردند که آیا می‌خواهند  اختیار سهام را به دولت بسپارند(روش غیر مستقیم) یا اختیار آن را خودشان بر عهده بگیرند(روش مستقیم).
در روش مستقیم افراد با مراجعه به سامانه سهام عدالت، مدیریت سهام خود را در اختیار می‌گیرند. در این زمان ۷۰درصد ارزش سهام این افراد  را شرکت‌های بورسی و ۳۰درصد آن را شرکت‌های غیر بورسی تشکیل می‌دهد.
اما کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند مدیریت سهام آن‌ها به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی داده می‌شود که بنا شده سهام این شرکت‌ها در بورس عرضه شود. کسانی که روش‌ مستقیم را انتخاب کردند متناسب با قیمت روز شرکت‌های بورسی تعداد سهمی به کد بورسی آنها انتقال خواهد یافت، این افراد از بابت سهام شرکت‌های غیربورسی  سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهند شد.

افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند می‌توانند در حال حاضر سهام خود را بفروشند. برای فروش سهام این افراد دو روش تعیین شده، در روش اول فرد با مراجعه به بانک و انجام تعهدات قانونی می‌تواند تقاضای فروش ۳۰درصد از ارزش سهام خود را بدهد اما در روش دوم افرادی که دارای کد کارگزاری هستند از طریق بورس می‌توانند ۳۰ درصد یا کمتر از آن را به فروش برسانند.

این طرح به این سادگی هم نبود که افراد بعد از مراجعه به بانک و درخواست وکالت فروش سهام عدالت به سرعت پول آن به حسابشان واریز شود. بانک‌ها در این نقطه تنها دریافت کننده اطلاعات هستند و نقش اصلی فروش بر عهده شرکت سپرده‌گذاری است که از طریق کارگزاری بانک‌ها اقدام به فروش سهام عدالت افراد می‌کند. بعد از اعلام این طرح ۹درصد دارندگان سهام به بانک‌ها مراجعه کردند که ۳۰درصد سهام خود را بفروشند و پول آن را دریافت کنند اما در این فرآیند تعداد زیادی از دارندگان سهام بعد از دادن وکالت به بانک‌ها جهت فروش هنوز پولی را دریافت نکردند.

پیگیریهای مخاطبان
این ناهماهنگی‌ها و عدم واریز پول سهام عدالت به حساب مشتریان سبب شد اعتراضات مختلفی از سوی دارندگان سهام عدالت شد تا جای که کار به رسانه‌ها کشیده شد. برخی از همین افراد که در زیر تعداد از درخواست‌های آن‌ها را مشاهده می‌کنید در بخش نظرات از خبرگزاری بازار درخواست کردند که پیگیر مطالبات آن‌ها شوند. همچنان کامنتهای مرتبط با سهام عدالت و شیوه های اصولی بهره مندی از آن در این رسانه جریان دارد و ما بر همین اساس به دنبال یافتن پاسخ به مهمترین سئوالات این کامنتها برآمدیم.

یکی از کاربران اینگونه درخواست خود را مطرح کرده؛« باسلام‌ من‌ از طریق‌ بانک‌ اقدام‌ به‌ فروش‌ کردم‌ در تاریخ ۹۹/۳/۱۲و هیچ‌ مبلغی‌ به‌ حسابم‌ واریز نکردن‌ چرا بانک‌ کشاورزی ... پیگیر باشید.»
یا اینکه یک نفر دیگری پیام داده، « برا رضا خداهم شده برا ما یک فکری بکنید بانک صادرات کنگاور کی میخواد پول سهام فروخته شده مارو بده من سر بدبختی فروختم بعدش من وپسرم ۱۸ خرداد فروختیم یکی جواب مارو بدید.

من خسته شدم دوماه از طریقه بانک سپه کد ۱۲۹ فرم رو پر کردم همه بعد یک هفته به پولشان رسیدن ولی ما دو ماه این همه خرج کردیم مستاجرم باید به صاحبخونه بدیم خدایی دیگه خسته شدم بابا ما هم آدم هستم جواب خوب به آدم نمیدن پیگیر باشید خدایی، این هم یک نوع دیگر از پیام کاربران که اینگونه انتقاد خود با بیان کرده است.»

دلایل عدم واریز پول سهام عدالت
از این دست از پیام‌ها به فراوانی به دست ما رسیده است که تقریبا به غیر از چند سوال که به صورت شخصی است مابقی مشکلاتی با بانک‌های عامل در رابطه با واریز پول سهام آن‌ها دارند.
 در پی گیری این سئوالات، حسین فهیمی سخنگوی آزاد سازی سهام عدالت در پاسخ به اینکه پول‌های فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت از طریق بانک چه زمانی واگذار می‌شود گفته بخشی از این سهام به این علت که کارگزار باید شرایط بازار را بسنجد، باعث ضرر و زیان عرضه کننده نشود، حواسش به ناظر باشد و با در نظر گرفتن تمام شرایط مانند یک خلبان هواپیما تصمیم بگیرد که به چه نحوی و چه زمانی سهام را بفروشد، هنوز به فروش نرفته است. در هر صورت این سهام باقیمانده نیز به فروش می‌رود و به تدریج به حساب سهامداران واریز می‌شود.

همچنین وی می‌گوید بنابراین علت عدم واریز وجه سهام عدالت برای برخی از سهامداران این است که اولاً بخشی از این سهام هنوز به فروش نرفته است، دوماً روزی که بانک، سهام عدالت مردم را بفروشد، فردای آن روز پول را واریز می‌کند.

پاسخ فهیمی دلالت بر این می‌کند چون بانک‌ها و کارگزاری‌ها نتوانستند سهام را بفروشند هنوز پول آن را نتوانستند واریز کنند.   پایان زمان فروش سهام عدالت از طریق بانک‌ها تا ۱۳ خرداد ماه بود و کسانی که بعد از آن به بانک‌ها مراجعه می‌کردند، شعب بانکی وکالت فروش آن‌ها را قبول نمی‌کردند.

بانکها پاسخ می‌دهند
کارگزاری بانک کشاورزی مغایرت اطلاعات را دلیل اصلی واریز نشدن پول به حساب سهامداران عنوان کرده است. مرادی روابط عمومی کارگزاری بانک کشاورزی در این مورد به بازار گفت که بانک کشاورزی تمام تعهدات فروش را انجام داده است و لیست افرادی  که دارای مغایرت اطلاعات بودند را در اختیار قسمت پاسخگویی بانک کشاورزی قرار داده است. افراد می‌توانند برای پیگیر مطالبه خود و تکمیل اطلاعات خود به مرکز پاسخگویی بانک کشاورزی تماس بگیرند و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

بانک ملی عنوان کرده که پول به حساب افرادی که تا ۱۰ خرداد ماه اقدام به فروش سهام خود کردند واریز شده است و آن دسته از افرادی که پول به حساب آن‌ها واریز نشده اطلاعات ثبت شده آن‌ها دارای نواقص است.

بانک سپه هم ناقص بودن اطلاعات را دلیل دیرکرد واریز پول به حساب مشتریان دانست و عنوان کردند که مبالغ به تدریج به حساب افراد واریز می‌شود.

پست بانک دلیل به فروش نرفتن سهام را دلیل عدم واریز مبلغ به حساب مشتریان عنوان کرده است.

در کل بر اساس پی گیریهای انجام شده، ظاهرا عدم فروش سهام، ناقص بودن اطلاعات و فراهم نبودن ساز و کار لازم در شرکت سپرده‌گذاری از دلایل اصلی واریز نشدن مبلغ فروش سهام به حساب دارندگان سهام عدالت از طریق بانک‌ها است، که البته ضرورت دارد بانکهای عامل در این حوزه، اطلاع رسانی دقیقی به مشتریان خود داشته باشند؛ چرا که عمده مخاطبان همچنان پی گیر سئوالات اساسی خود درباره سهام عدالت هستند.

منتظر واریز باشید
با وجود اینکه این طرح دارای معایب متعددی است اما مزیت‌های مختلفی هم دارد که مهم‌ترین آن عمق بخشیدن به بازار سهام است. به گفته کارشناسان در این طرح شتابزدگی هم از سوی دولت رخ داد و هم دارندگان سهام عدالت.

بر اساس پیگیر صورت گرفته از سوی بازار واریز مبلغ فروش سهام عدالت بعد از رفع نواقص به حساب افراد انجام خواهد گرفت.

کد خبر: ۳۲٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 63
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فرهمند IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      23 2
      خب بفرمایید ما باید چیکار کنیم چطور بفهمیم سهام فروش رفته یا نرفته دوماه از طریق بانک صادرات وکالت فروش دادیم دریغ از یک ریال دریافتی و یک مسئول پاسخگو
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      27 0
      با سلام بنده از 13خرداد اقدام به فروش سی درصد سهام خود به بانک تجارت استان خوزستان کردم و بعد از گذشت تقریبا دوماه یک ریال به حساب من واریز نشده است، با مراجعه به بانک تجارت ، با پاسخ های تند و بی ربط مسؤلین مواجه شدم، لطفا راهنمایی بفرمائید از طریق چه نهادی باید پیگیری کنیم اگر نیازنداشتیم سهام خود را به فروش نمی رساندیم. با تشکر
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      24 1
      منم ازوقتی که بحث فروش ۳۰ درصدشدازطریق بانک قوامین فروختم ولی هیچ پولی به حسابم واریزنشده هروقتم زنگ میزنم میگن مشکل ازبالاست
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      13 0
      دریغ از یک ریال پرداختی فروش سهام عدالت من در بانک ملی سایت سداد/ به درد ما فقیر فقرا برسید از بانک ملی تا کارگزاری آگاه میپرسیم هیچ جوابی به ما نمیدن لطفا به درد ما برسید
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      42 0
      ی سوال دارم.من ۵۵ روز پیش سفارش فروش بانک سپه دادم ولی پول واریز نشده .امروز با کارگژاری تماس گرفتم میگه باید اول سجام ثبتنام کنی میخواستم بدونم حتما نیازه؟

      پاسخ سایت: بله. نیازه که ثبت نام بفرمایید

    • hojat ahmadi IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      10 0
      سلام بانک ملی هر روز برام روزی ۳۰ هزار میفرسته امروز نفرستاد من رو ۳۰ هزار امروز حساب کردم خواهشن پیگیری کنید ممنون...
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      10 1
      خوب اینجوری که نصف بیشتر اینا که سفارش فروش به بانک دادن سجام ثبتنام نکردن.
    • رحیمی IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      6 2
      باسلام بنده تاریخ۱۲/۳/۹۹ ازطریق سایت موسسه کوثر۳۰٪سهام روبرافروش گذاشتم وتاامروز۶/۵/۹۹نزدیک به۵۵روزه یک ریال بحسابم واریزنشده.‌..شماره کارت وشبا وشماره تلفن هم بنام خودمه...والله بخداآدم شاخ درمیاره که چرا........برای دریافت این مبلغ بایداین همه عذاب بکشیم.. لطفاپیگیری کنید..ممنونم.
    • ناشناس IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      7 1
      والا من ۱۰ خرداد با خواهرم با هم درخواست دادیم بانک تجارت مشهد هستش مال من مال خواهرم صادرات بعد ۴۵ روز برا من ۱۷۰۰ ریختن ۵ روز بعدم ۱۶۰۰ کلا شد ۳۳۰۰ برا خواهرم بانک صادرات طی سه بار ۴۶۰۰ واریز کرده زنگ زدم بانک تجارت میگه فروختیم پول ۳۰ درصد شده ۳۳۰۰!آخه چقدر دروغگو هستن اینا!یکی هم نیست جوابگو باشه
    • heydar IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      16 1
      سلام چرا تغییر شماره تلفن سهام دار امکان پذیر نیست.
    • بوعلی IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      19 1
      والله این حرفهادروغ است. خودشان پول مردم نگهداشتن تاسودکنند.. اخه میشه دوماه مشتری نبوده درصورتیکه بعضی کارگزاریهاگفتن شرایط فروش به قیمت خوب فراهم است وبیشترشان فروختن ولی بخاطرسودپول مردم نمیدن هزارویک لعنت برادم دروغگو
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      9 1
      فقط دروغ ۲ماه فروش زدیم مگ مریض بودیم اگ میدونستیم انقد طول بکشه فروش بزنیم
    • علی محب IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      13 2
      خاک بر سر ما که هرچه بیسواد و نامسوول شدند تصمیم گیر برای ما وخانواده مان شدن واقعا متاسفم ای کاش توی انگولا متولد می شدم .
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      12 2
      سلام من حدود پانزده روز پیش ۳۰درصد سهام به سامانه سعدی فروختم ۲۹/۴ در قسمت معاملات نگاه کردم فروش رفته بود ولی فقط ۴۰۰ هزار برام ریخت دیگه خبری نشد اگه میریزن مثبت بزنید اگه نه منفی
    • سجاد IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      28 8
      اینجام شانس نداشتیم پس بانک ملت چی چرا از بانک ملت واسش چیزی نگفتین که الان 43 روز هیچی به هیچی
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      23 1
      سلام دوستان کارگزاری مفید واسه کسی این چندروز واریزی داشته اگ داشته بگین
    • بانک ملی IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      7 9
      سلام میگم من سهامم ۷۰۰بود بعد ۴۰روز بانک ملی واسم ۱۰۰پرداخت کرد توراخدا هرکس بلده راهنمایی کنه ایا دوباره پرداخت میکنن
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      3 2
      دوستان کسی بوده سجام ثبتنام نکرده باشه ولی پولبراش واریز شده باشه حتی ی مقدارکم؟
      • اسیرسپه IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
        0 0
        بله من سجام ثبت نام نکردم بانک سپه فعلا تو12مرحله خردخرد بزور خودشو به 500هزارتومن رسونده خدابدادما برسه فکرکنم اینجوری چندسال طول بکشه.
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      8 0
      مسئولان ما تخصص دارند هر کار کوچیکی رو پیچیده کنن، بابا کاری نداره که نمی خواهید بدهید بگید
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      0 1
      سلام کارگزاری کیان برا من فقط 1300 واریز کرده بقیه شو چرا واریز نمیکنه
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      2 0
      منم به بانک ملی فروختم هنوز واریز نکرده مسئولان پیگیری کنید
    • محمد IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      4 0
      چرا این قدردروغ تحویل مردم میدین من تمام اطلاعاتم درسته الانم دوماه سهامم رافروختم به کارگزاری اقتصادبیدار وابسته به بانک ملی چراواریزنمی کنن والابخدابه پولمون احتیاج داشتیم فروختیم گفتن ۳روزمیفروشبم پول میریزیم بحساب خودشون مسخره کردن
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      3 0
      پست بانک هم روز ی17 تومن واریس میکنه همش هم اس میده میگه علل حساب یعنی چی پول مارا بدهید لازم داریم چطوری جواب خدا را میدید خلاصه هر چیزی حساب وکتابی دارد یه روز باید جوابگو باشیم از خدا بترسید
    • ناشناس IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      1 0
      سلام ترو خدا همون۳۰درصد اول که آزاد کردین به مردم بدن بعد ۳۰درصد بقیش آزاد کنن بانک صادرات پیگیری کنن خواهشن
    • حکیمه شاداب US ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      0 0
      من یهام رو ازاد کردم بیاد به کدبورسی خودم نغروختم ولی هیچ خبری نیست
    • ارش IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      1 0
      یکی نیست بانک صادررات وسرمایه رو پیگیری کنه ۸روز شده ۱ریالی واریز نکردند
    • ناشناس IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      1 3
      بانک پول مردم خورده خودم کارمند بانکم
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      3 0
      چرا اینهمه دروغ میگن موقعی که باید به مردم پول بزنن نواقص و مشکل باید باشه دوماه رد شده هنوز هم میگین بعد رفع نواقص بابا بخدا نیاز داریم بانک و سپه و کارگزاری کیان ... بانک و کارگزاری هست
    • علی IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      2 0
      من هم احرازحویت شدم هم کدبورسی دارم ۵۵روزم هست بانک تجارت ثبت سفارش کردم کارگزاریم هم تجارته امادریغ ازیکریال پول این یعنی چی؟؟مسخره کردید؟؟
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      2 0
      سلام من سهام ۴۹۲هزاری داشتم سی درصدشو به بانک صادرات فروختم فقط ۲میلیونو ۵۰۰هزار واریز کرده یعنی ارزش سهام سی درصدمن همون بوده به بانکم مراجعه کردم میگن ما اطلاع ندارم لطفن یکی راهنمایی کنه
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      2 0
      من ۱۲خردادسی درصد فروختم تاالان ۵مردادیکریال نیامده بانک تجارت تورابخدا پیگیری کنید
    • افشین IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      3 0
      مسؤلین بانک صادرات من۱۸خرداد فروختم هنوز هیچی بحسابم نریختن از خدا بترسید شرم آوره
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      4 0
      من ۱۲ خردادسهام فروختم بانک تجارت تاالان ۶مردادیک ریال نیامده سجام هم یک هفته پیش انجام دادم ۱۵۶۹ مییگیرم میگه گاکزارشما مفیید همچی هم دورسته تورا به خدا پیگیری کنیید برا رهن خانه پول احتیاج دارم
    • حسن عبدی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      2 0
      باسلام حود دوماه شد که 30 درصدازسهام عدالت وبرحسب مشکلات موجود و دادای 2 معلول فروختم متاسفانه بعداینمدت هنوز مبلغ کامل برامون واریزنشد نصف و واریزکردن ارزش سهام یک میلیون تومانی بود .لطفا رسیدگی کنید تا زودترواریز کنن مردم هم به مشکلاتشون برسن. ممنونم ازخبرگزاری بازارنیوز و کارگزار محترم بانک صادرات وبانک رفاه
    • آرش IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      2 0
      یه سوال خواهشن جواب بده بازار من قبل 10خرداد درخواست فروش دادم بانک ملی 13خرداد1700یک میلیون و هفتصد روز 13خرداد برام ریختن دیگه هیچ پولی نیامده سجام و اهراز هویتم انجام دادم چکار باید بکنم یعنی30درصده1700ارزش داشته یا نواقصی داره اطلاعاتم
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      2 0
      از اختلال کارگزاری مفید یک گزارش تهیه کنید این همه درصد میگیرن چیکار می کنند اصلا، نه مشاوره سرمایه گذاری نه آموزش ، هر وقت زنگ زدم برنمی دارند، پس کارگزاری برای چیه، لطفا پیگیری کنید
    • فاطمه بشیری IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      3 0
      سلام من ۲۰ خرداد سهام عدالت رو فروختم واطلاعاتم هیچ مشکلی ندارد ولی تا حالا هیچ پولی بانک کوثر واریز نکردن خواهش می کنم پیگیری کنی
    • امیر IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      1 0
      با سلام. غیر از دروغ و وعده های پوشالی هیچ کاری واسه مردم نمی‌کنید. 60 روز پیش ب بانک صادرات فروختم دریغ از یکریال. خدا ازتون نگذره
    • احمد IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      1 0
      باسلام .لطفا بانک ملت هم پیگیرباشید که چطورسهام هنوز به فروش نرفته امابعداز۲ماه ۱۲۰تومان واریز شد حدوددوهفته پیش .خواهشن پیگیرباشید اوناکه بانک ملت مثل من هستن مثبت بزنن
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      7 0
      اقای مسولان از۱۶دهم تیرماه سفارش فروش دادم سامانه سعدی بی کفایت الان ۵مردادماه هستیم خداشاهده هیچ پولی واریزنکرده ۱۵روزه زده درصف معامله اخه این چه وضعشه یک مسولی نیست این کارگزاریها رو نظارت کند اخه ما چقدربدبختیم خدا.خدا.خدا
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      4 0
      اقای مسول از۱۶دهم تیرسفارش فروش دادم کارگزاری سعدی تاالان که ۵مردادماه هستیم خداشاهده هیچ پولی برام واریزنکرده همه چیزمم درسته اگه درست نبود این چندساله سودسهامو چطوری واریز میکردن یک مسول باشرف و با وجدان هستش کار مابدبختو پیگیری کنه اخه ما دردمونو به کی بگیم خدا.خدا.خدا
    • موسی بابکان IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      1 0
      لطفا خواهشن نسبت به واریز 30% سهام که نیازمبرم میباشد هر چه زود تر واریز گردد
    • مجید IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      1 0
      سلام لطفا پیگیر بانک رسالت و پست بانک باشید رسالت بقول خودشان پارت اول 200تک تومان دوم 34000تومان سوم 3400تومان مارومسخره کردن خداخیربده بانک ملت درسه قسط 4300میلیون ریخت بحساب نفرتوراخدامواظب رسالت باشید حق ماروضایع نکند
    • محسن IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      2 0
      خجالت شرم ازسهامداران نمیکنید..ازخداوندی ک بهتون نفس کشیدن یاد.داده شذم کنید.۳۰اردیبهشت کجا۷مردادکجا.ریالی ک واریزنمیکنید..فقط دروغ
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      1 0
      به خدا این دولت فقط به مردم دروغ میگه خودشون میدونن باملت چکارکنن که گشنه بمونن.همشون دزدوکلاهبردارن.لعنت به همشون
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      2 0
      بانک صادرات میدونی ملت گرسنه هستند..خب بریز این پول مردم را
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      2 0
      چرا مردمو مسخره میکنیدپس کی باید این گند و جمع کنه همه این نه درصدد که فروختن بخدا اگه باورشون دارید احتیاج دارن چقد تیتر تکراری میزنیدپیگیر باشید بخاطر خدا بانک ملت اصلا کسی هست بپرسه بخدا من کد بورسی دارم همه چیزم درست ۴۰روزم شده خبری نیست
    • امیر IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      3 0
      آقا الان از 12 خرداد. تا الان 35 هزار تومن برام ریخته بانک پارسیان بخدا موقع تمدید سال خونه ام هست خیلی گیرم کسی که سهام عدالت میفروشه یعنی آخر فقر هست دوستان مسولین عزیز ازتون خواهش میکنم برا یک بارم شده مثله مرد بیان توصیح بدین نه اینکه بگید برا نواقص شماره همراه یا شبا دیر واریز شده بخدا این همه ظلم به ما خوب نیست ای خدا اگه میشه امشب صدای منو بشنو دیگه بریدم
    • محسن IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      1 0
      بانک صادرات مسئواین سهام..اگرخداراقبول دارید قسمتون میدم انقدروعده الکی ندیدسهاموواریزکنید..اگرخداراقبول نداریدبه ان شیری که خوردییدقسمتون میدم پول سهامو بریزیدلنگیم...خدانابودکنه اون افرادی که مانع واریزسهام میشند..انشالله
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
      1 0
      بازار لطفا دغدغه های سهامداران دیگر رو هم بررسی کن ، ما سهامداران کترام درگیر هستیم تو رو خدا دغدغه های ما را هم پیگیری کنید
    • زهرا IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      1 0
      سلام چرا هیچ واریزی نشده بقیه سهام و آزاد کردند بفروشیم
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
      1 0
      چرا تو کانال بورس بازار همش از نمادهای بزرگ میگید تو رو خدا مطلبی هم برای ما سهامداران نمادهای متوسط بگید، نمادهایی مثل ونوین رو هم بررسی کنید
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      2 0
      من یک خرداد فروختم سهامم رو به بانک ملی اما هیچ پولی دستم نگرفت.کل اطلاعاتمم درسته .کم مردم سر کار بذارید لطفا .پول مردم بدید مردم گرفتارن اگه نبودن نمیفروختن
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      1 0
      من نزدیک دوماه بیشتره که درخواست فروش سهام عدالت را از طریق بانک ملی ثبت کردم وبعد از دو روز حدود ۲۸۰۰۰۰تومان واریز شد بحسابم رفتم تو سامانه نگاه کردم چون من از روز اول سود سهام نگرفته بودم این ۲۸۰۰۰۰تومان مال سودش بود ولی از اونموقع دیگه ریالی واریز نشد اگر نقصی هست پس چطور اون ۲۸۰۰۰۰تومان واریز شده واگر هرمشکلی هست چرا یه تلفن یا سامانه ایی معرفی نمیکنید تا بفهمیم مشکل چیه تا برطرفش کنیم وهرچند اصلا نقصی وجود ندارد وگرنه اون ۲۸۰۰۰۰تومان واریز نمیشد . شما بفرمایید ما چکار کنیم که بفهمیم مشکل چیه ...؟ این طرح بجای اینکه گره از مشکل مردم باز کند وباعث افزایش رضایتمندی بشه بدتر باعث بدبینی و از بین رفتن اعتماد مردم شد . اگر نمیدادید بهتر از این روش و دروغ بود
    • محمود IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
      1 0
      لطفا به کارگزار و بانکها بگین ما الان به پول سهام احتیاج داریم لطفا فکر سود و ضرر ما نباشن پول بدید پول پول اقا الان لازم هست بفهمین لطفا
    • Kambiz US ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      0 0
      بعد از گذشت 40 روز از درخواست فروش به بانک صادرات مبلغ 14 هزار تومن به حسابم واریز شده به شعبه مراجعه کردم میگه کارگزاری کارگذاری پاس میده بانک رئیس شعبه میگه به خاطر متضرر نشدن سهامداران کارگذاری موظف تو بالاترین قیمت بفروشه به خاطر همون زمانبره خدارو شکر الان که یک هفته هست شاهد بی سابقه ترین ریزش شاخص های بورس هستیم شروع کردن مثل بنز فروختن سهام عدالت مردم و دارن مفت از چنگشون در میارن یعنی صد رحمت به دزدان دریایی کارائیب
    • جعفر ازادی IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      0 0
      سلام.به یاور مضلومین ،اینجانب چندین بار نامه ارسال کردم ولی جوابی نگرفتی خداوکیلی جان ابلفضل العباس درصورت امکان خواهشها جوابی به ما بدهید.۶ ماه هست مغازه ساندویچی تعطیله،بخاطر ویروس خانمانسوز کرونا.اقساط وام50 میلیون هست بخاطر وسایل داخل مغازه،اجاره مغازه،اجاره خانه ،وقت خانمان اتمام هست با پول پیشی که داریم هیجا شیراز گیرمان نمیاد.خودم مریض.دخترم جمجمه سرش شکسته وخون ریزی کرده و کما.
    • علیرضا اکبری IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
      0 0
      سلام من 30%سهام عدالت خود را فروختم تا الان یک ریال به حسابم واریز نشده است لازم داشتم فروخته ام.ممنونم لطفا پیگیری بفرمایید
    • عزیز IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
      0 0
      سلام سهام عدالت من دو ماه بیشتر هست صفر شده یعنی فروش رفته زحمت کشیدن دو ماه پیش 6000 تومن هم برام ریختن حساب چرا واریز نمیکنن بابا بدجور گرفتارم بیکارم
    • دلیری IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      0 0
      سلام مپ ۳ماهه ۳۰درصد گذاشتم واسه فروش یک ریال بانک ملی به حسابم وا ریز نکرده
    • اذین IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      0 0
      پول سهام واریز نشده چند ماه گذشت ولی هیچ
    • محمد مظفرزاده IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      سلام من سهام عدالت را به کارگزاری کیان تیر ماه ۹۹ فروختم قیمتش بین ۱۹ ملیون و۲۱ ملیون فروخته شده از طرف کارگزاری کیان و الان ۲ ماه واریزی نداشتم وکلا ۳ ملیون واریزی داشتیم تا تاریخ ۶ مهر ماه آخرین واریزی بوده میگن سهام شما تسویه شده مگه ۳۰ در صد سهام من بین ۶۳۰۰ و۶۷۰۰ نبوده ۳۰ درصدش میشه ۶۳۰۰ یا ۶۷۰۰ چطوری با ۳ ملیون تومان تسویه شده این یعنی کلاهبرداری مردم ماه مردم خوردن وجواب ندادن لطفا رسیدگی کنید متشکرم و ممنون میشم نتایجش خبر بدید