۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
دولت برای بازگرداندن میلیاردها دلار حاصل از صادرات برنامه ارائه دهد
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت برای بازگرداندن میلیاردها دلار حاصل از صادرات برنامه ارائه دهد

موسوی، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات به جد دست به کار شود، گفت: بسیاری از این شرکت‌ها صوری بوده‌ و فقط با هدف دلالی، تخلف، سوءاستفاده و به جیب زدن مبلغ کثیری دلار تشکیل شده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید کاظم موسوی، با اشاره به کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر، گفت:پیش بینی میشود قیمت ارز و سکه در چند هفته آینده سیر نزولی خواهد داشت چراکه سقوط آن به ۲۰ هزار تومان نشان از حباب بودن افزایش افسارگسیخته بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش افسارگسیخته و بی‌حساب قیمت دلار علاوه بر ضربه سنگین به واحدهای تولیدی و مشاغل و کسب و کارها، قیمت کالاهای اساسی را افزایش می‌دهد و در کل اقتصاد کشور را به هم ریخته است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات که حدود ۲۷ میلیارد دلار است به جد دست به کار شود، افزود: بسیاری از این شرکت‌ها صوری بوده‌ و فقط با هدف دلالی، تخلف، سوءاستفاده و به جیب زدن مبلغ کثیری دلار تشکیل شده‌اند.

موسوی با بیان اینکه درصورت مدیریت صحیح بازار سقوط دلار بیش از  این ادامه خواهد داشت، گسترش صادرات غیرنفتی را یکی دیگر از راهکارهای تامین منابع ارزی موردنیاز کشور دانست.

این نماینده مجلس معتقد است باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب زمینه صادرات محصولاتی مانند خشکبار، فرش و... را فراهم و ارز مورد نیاز کشور را تامین کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کاهش نرخ ارز امکانپذیر است اما مباحث اقتصادی بسیار پیچیده و مستلزم یک برنامه‌ریزی اصولی است زیرا اقتصاد اصطلاحا با یک تزریق درمان نمی شود بلکه انجام جراحی در حوزه اقتصادی زمانبر است، البته گاهی هم مشکلی را حل می‌کند و در جای دیگر مشکل بزرگتری را بوجود می‌آورد.

کد خبر: ۳۲٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha