۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
بورس به سرنوشت موسسات مالی و اعتباری دچار نشود
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی:

بورس به سرنوشت موسسات مالی و اعتباری دچار نشود

نظری عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره ارزش واقعی برخی شرکت‌ها در بورس و تفاوت ارزش آن شرکت در بورس گفت: در این زمینه ما تذکرات لازم را در جلسات با مسئولان بورس ارائه کرده‌ایم تا بورس به سرنوشت موسسات مالی و اعتباری دچار نشود.

سید غنی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به معایب و مزایای بازار بورس در شرایط فعلی کشور، گفت: بازار بورس در جمع‌آوری نقدینگی موجود در کشور موثر واقع شد، اما عدم افزایش ظرفیت لازم در این بازار هم می‌تواند منجر به حباب شود.

وی با بیان اینکه بورس توانست نقدینگی موجود در کشور را به سمت خود جذب کند، بیان داشت: این در حالی است که دولت هیچ‌گونه برنامه‌ای برای نقدینگی موجود در کشور نداشته است. در حال حاضر ما نزدیک به سه هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور داریم و دولت برای جذب این نقدینگی برنامه ارائه نکرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: بنابراین بازار بورس ظرفیت مهمی است اما متأسفانه نقص نظارت دولت بر این باز هم مشهود است، در حال حاضر برخی شرکت‌ها در بورس سوده شده‌اند که ارزش واقعی آنها با ارزشی که در بورس دارند تفاوت زیادی دارد.

نظری تأکید کرد: به عنوان مثال یک عدد لیوان ۵۰ هزار تومانی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان در بورس خرید و فروش می‌شود که این مسئله خطرناک است. در این زمینه ما تذکرات لازم را در جلسات با مسئولین بورس ارائه کرده‌ایم تا بورس به سرنوشت موسسات مالی و اعتباری دچار نشود.

این نماینده مجلس اظهارد اشت: آینده سرمایه‌گذاری مردم در بورس نباید نگران کننده باشد لذا باید در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی بیان داشت: ضمن اینکه حفظ مردم در بورس خوب است، باید ظرفیت‌های لازم در این بازار هم فراهم شود، دولت باید شرکت‌های سوده خود را به بورس عرضه کند این در حالی است که هنوز این شرکت‌ها را به بورس عرضه نکرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ این یک حٌسن است که مردم به جای رفتن به سمت بازارهای فرعی به سمت بازرا بورس سوق پیدا کرده اند اما مدیریت بازار سرمایه از همه چیز مهم‌تر است.

کد خبر: ۳۲٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha