۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸
۲۵ هزار شرکت دانش بنیان باید تا سال ۱۴۰۰ در کشور ایجاد شود
نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی:

۲۵ هزار شرکت دانش بنیان باید تا سال ۱۴۰۰ در کشور ایجاد شود

اراک- نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر شش هزار شرکت دانش بنیان در کشور تاسیس شده است، گفت: تا سال ۱۴۰۰ باید ۲۵ هزار شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام علیرضا سلیمی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری استان مرکزی در نشست مشترک با رئیس و کارکنان این پارک با اشاره به اینکه آمایش استان بر اساس استعداد یابی باید به درستی صورت بگیرد اظهار داشت: در صورتی که این امر به شکل درست آن انجام نشود در حوزه توسعه علم و دانش با مشکل مواجه خواهیم بود.

سلیمی با بیان اینکه تمرکز مدیران و محققان باید بر روی توسعه دانش باشد گفت: اینکه مدیران به بحث های زیرساختی بپردازند مشکل توسعه علمی را حل نخواهد کرد و فکر این محققان به بیراهه خواهد رفت.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۰ باید ۲۵ هزار شرکت دانش بنیان  در کشور ایجاد شود عنوان داشت: تاکنون شش هزار شرکت تاسیس شده است که باید دید این امر یعنی چهار برابر شدن این شرکت ها تا یک سال آینده تحقق پذیر هست یا خیر.

وی بیان داشت: باید به علم گرایی توجه بیشتری شود و این گونه نباشد که مسئولین سیاسی بدون علم در راس قرار داشته باشند و نخبگان دارای علم و سواد هیچ راس و نظری نداشته باشند چرا که این گونه کشور با مشکل برخورد خواهد کرد.

کد خبر: ۳۲٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha