۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
تعطیلی گردشگری به نفع اقتصاد مازندران نیست
استاندار مازندران:

تعطیلی گردشگری به نفع اقتصاد مازندران نیست

آمل- استاندار مازندران با اظهار اینکه ۵۰ درصد اقتصاد استان بخش خدمات و گردشگری است، گفت: تعطیل کردن این بخش به نفع اقتصاد استان نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان عصر یکشبنه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در فرمانداری آمل با اظهار اینکه در شرایط کرونایی نمی توانیم زندگی را تعطیل کنیم بلکه باید نگرش و رفتارمان را تغییر دهیم، افزود: نیمی از اقتصاد استان بخش خدمات و گردشگری است و تعطیل کردن آن به نفع اقتصاد استان نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل شرایط کرونایی گذران اقتصادی سخت تر شده است، بر لزوم برنامه ریزی برای قطع زنجیره کرونا تاکید کرد و گفت: حدود اختیارات استان در شرایط قرمز کرونایی، تعطیل پاساژها، عروسی ها و مجالس ترحیم و حذف مراکز تجمعی است.

وی با عنوان اینکه متاسفانه دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی جدی گرفته نشده است، یادآور شد: هیچ کس جز مردم نمی تواند بحران کرونا را کنترل کند و این کار با رعایت پروتکل های بهداشتی و نرفتن به مراکز تجمعی و ماسک زدن محقق می شود.

رئیس ستاد کرونا مازندران با تاکید براینکه هدف ما تعطیلی بازار و اقتصاد مردم نیست، یادآور شد: با هرکسی که پروتکل ها را رعایت نمی کند به دلیل مخاطره انداختن سلامت و جان مردم، برخورد خواهد شد.

استاندار مازندران از تهیه لیست مناطق و مراکز دارای آلودگی بیشتر خبر داد و گفت: در حال حاضر آمار کرونایی نسبت به گذشته روند کاهشی گرفته است اما این به معنای رفع خطر نیست.

حسین زادگان با اظهار اینکه با توجه در پیش بودن ماه محرم نیازمند تغییر رفتار در برگزاری آیین های عزاداری هستیم، یادآور شد: رفتار کرونا ویروس در پیک دوم شدیدتر شده و اوج گرفته است و باید با صبوری مردم، سیر کاهشی ویروس را به صورت پلکانی در پیش گیریم.

استاندار مازندران با عنوان اینکه باید تعادلی بین سلامت و اقتصاد ایجاد کنیم و علاوه بر فعال بودن اقتصاد، سلامت مردم را تضمین کنیم از مردم خواست از سفرهای غیرضرور و حضور در تفرجگاه ها و ییلاقات خودداری کنند.

کد خبر: ۳۲٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha