۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
رشد ۲۰۰ درصدی بورس مشکوک است/ واگذاری کشت و صنعت و نئوپان خیانت در حق سرمایه‌های اردبیل
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس:

رشد ۲۰۰ درصدی بورس مشکوک است/ واگذاری کشت و صنعت و نئوپان خیانت در حق سرمایه‌های اردبیل

اردبیل - دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: رشد ۲۰۰ درصدی در بورس نه تنها تعجب‌آور است بلکه مشکوک نیز به نظر می‌رسد و باید منتظر عواقب این شرایط نابهنجار بود.

به گزارش خبرنگار بازار، میرغنی نظری عصر یکشنبه در نشست با مدیران حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: مدیران شفاف هیچ ترس و واهمه‌ای از فضای مجازی و رسانه‌ها ندارند و به هر شکل ممکن در برابر اقدامات و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند پاسخگو هستند.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس به دور از رفتارهای حاشیه‌ای نظیر عقده‌گشایی و با سیطره‌طلبی نابجا سعی می‌کنند وظیفه نظارتی و قانونگذاری خود را به درستی انجام دهند.

در کشور نیازی به قوانین جدید وجود ندارد
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما در کشور مشکل قانونگذاری نداریم چرا که ۱۲ هزار نوع قانون در کشور به تصویب رسیده که بخش زیادی از آنها در بایگانی‌ها خاک می‌خورد و از همین روی مجلس یازدهم به جای وضع قوانین جدید و موازی سعی دارد نظارت مالی و اجرایی خود را به درستی انجام دهد.

نظری از اقتصاد کشور به عنوان اقتصاد بیمار یاد کرد و افزود: با همدلی و همکاری باید این بیماری را مداوا کنیم چرا که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌توان مشکلات اقتصادی و نارسائی‌ها را به تدریج رفع کرد.

وی تصریح کرد: در حل مشکلات اقتصادی مردم باید از سطحی‌نگری و انجام کارهای مسکن‌وار پرهیز کرد و به صورت ریشه‌ای نسبت به حل مشکلات اقدام سریع و فوری را انجام داد.

۱۰۰هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین مشکل اقتصادی کشور را بحث نقدینگی و افزایش روبه ازدیاد آن توصیف کرد و گفت: برنامه مشخص برای مهار و مدیریت نقدینگی در کشور وجود ندارد.

نظری افزود: در مقطعی موسسات مالی و اعتباری به دنبال جلب اعتماد و اعتبار مردم بودند که در نهایت با سود ۳۷ درصد نیز نقدینگی مردم را به سمت سودجوئی و توسعه بنگاه‌های اقتصادی سوق می‌دادند که به تدریج ماهیت این موسسات برملا شد و سرمایه‌های مردم نیز به تاراج رفت.

وی گفت: از قبل همین ورشکستگی موسسات مالی و اعتباری ۳۰ هزار میلیارد تومان افراد سودجو و فرصت‌طلب به جیب زدند در حالی که اگر همین مبلغ به نهادهای حمایتی پرداخت می‌شد جلوی بسیاری از ناهنجاری‌ها و فقر و فلاکت گرفته می‌شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بنگاه‌داری بانک‌ها اظهار کرد: بانک‌ها به جای پرداختن به اصل کار خود به فرعیات روی آورده‌اند که ضرورت دارد ۲ هزار و ۶۰۰ بنگاهی که دست بانک‌ها باقی مانده است آزاد شده و به سرمایه‌گذاران واگذار شود.

نظری فرار مالیاتی کشور را ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این شرایط به کسری بودجه دولت منجر شده که بهتر است با شناسایی محل و منابع این فرار مالیاتی به واقعی شدن عملکرد بودجه کشور کمک کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بورس و رشد ۲۰۰ درصدی فعالیت‌ها در این مجموعه بیان کرد: برخی شرکت‌ها تا ۲۰۰ درصد سود می‌دهند که مشکوک به نظر می‌رسد و عجیب‌تر اینکه ۱۵۷ میلیارد تومان منابع مالی جدید وارد بورس شده و فعالیت شش میلیون ایرانی در بورس به بیش از ۴۵ میلیون نفر رسیده است که این آمار و ارقام غیرواقعی و غیرشفاف به نظر می‌رسد.

تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی را ارائه کردیم
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در کنار این فعالیت‌های دلالی و واسطه‌گری تحریم‌ها و وارد نشدن دلارها به کشور از بابت صادرات مشکلاتی را به وجود آورده که دولت به معنای واقعی در مضیقه مالی است.

نظری اظهار کرد: بخشی از شرایط نابهنجار اقتصادی کنونی به تشدید تحریم‌ها برمی‌گردد و در گذر از این شرایط همه باید دولت را که با سرسختی تمام کار می‌کند، یاری برسانند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار بیکاری فارغ‌التحصیلان براثر کرونا بیش از یک میلیون نفر شغل خود را از دست داده‌اند که بهتر است در این اوضاع و شرایط نهادهای بیمه‌ای به کمک مردم بیایند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل ناکارآمدی شرکت‌های وابسته به تامین اجتماعی و عدم شفافیت این سازمان تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی را به مجلس ارائه کردیم تا معلوم شود شرکت شستا چرا به جای استان‌های کمتر توسعه یافته حاضر است در استان‌های توسعه یافته‌ای همچون سمنان، اصفهان، کرمان و ... سرمایه‌گذاری کند.

نظری گفت: در ۴۰ سال گذشته هیچ سرمایه‌گذاری در استان محروم اردبیل به ویژه شهرهای جنوبی این استان رخ نداده که جای دارد بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و ده‌ها مجموعه دولتی و نیمه دولتی برای سرمایه‌گذاری در این استان حضور یابند.

واگذاری کشت و صنعت و نئوپان در نوع خود خیانت است
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براثر بی‌تدبیری رئیس قبلی بنیاد مستضعفان ۳۰۰ خانوار خلخالی با تعطیلی کارخانه نئوپان آواره و سرگردان مانده‌اند و قادر به تامین معاش روزانه زندگی خود نیستند.

نظری از واگذاری کشت و صنعت مغان و نئوپان خلخال به عنوان حرکتی خیانت‌بار در حق مردم این استان یاد کرد و گفت: تا زمانی که تامین اجتماعی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ... در مناطق محروم این استان سرمایه‌گذاری نکنند و ما نمایندگان را به دولت بی‌پول حواله دهند، پیگیری جدی را در شفافیت عملکرد آنها دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: بانک سرمایه با پول معلمان ۱۲ هزار میلیارد تومان را به باد فنا داد و ریاست این بانک امروز در زندان به سر می‌برد و این شرایط هیچ تفاوتی به حال معلم بازنشسته و مستمری‌بگیر ما ندارد.

مسئولان اردبیل دست از شعار بردارند 
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مسئولان استان که مدام آمار و ارقام اشتباه اشتغال ارائه می‌دهند، اظهار کرد: چرا باید به مردم دروغ بگوئیم که کارخانه فرش آذرخش به تعهد اشتغال ۳۰۰ نفری عمل کرده است در حالی که چهار نفر در این کارخانه فعالیت نمی‌کنند.

نظری به ۲۴ هزار رای خود از مردم در انتخابات اسفند سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: عده‌ای از مدیران شهرستان با بی‌احترامی به نامه‌ها و ارجاعات ما بیان می‌کنند که «نماینده کیلوئی چند؟» که این صحبت‌ها اهانت به منتخب مردم در مجلس است و بنده قطعا چنین مدیران ناتوانی را که سال‌هاست در عمر مدیریتی خود یک کار مثبت را انجام نداده‌اند، عزل خواه کرد.

وی افزود: به هیچ وجه به دنبال کار غیرقانونی و مکاتبات سفارشی نخواهم بود ولی هر مدیری که در مسیر خدمت به مردم خللی را ایجاد کند برنخواهیم تافت و نسبت به جابجایی او اقدام خواهیم کرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: سیستم اداری متمرکز یک سیستم ناسالمی است و به هیچ وجه مدیران استانی و شهرستانی نباید زیربار چنین سیستمی بروند که قدرت اجرایی و مانور بیشتر را از خدمت‌گزاران می‌گیرد.

کد خبر: ۳۲٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha