۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
خرید تضمینی ۱۶۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان آذربایجان غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

خرید تضمینی ۱۶۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان آذربایجان غربی

ارومیه- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی، رسول جلیلی در جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی استان اظهار داشت: توسعه تشکل های تولیدی خدماتی و فراهم نمودن زمینه های مشارکت تشکل ها در بخش کشاورزی و تکمیل زیر ساخت های بخش کشاورزی و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی منسجم به صورت توصیفی و مکانی با استفاده از کاداستر اراضی از مهمترین اهداف بخش کشاورزی استان است. 

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین استان به صورت تضمینی توسط ۶۴ مرکز خرید شرکت غله و سازمان تعاون روستایی خریداری شده که این روند همچنان ادامه دارد و ۳۲۸ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران به حساب آنها واریز شده است.

جلیلی اظهار کرد: ۵۱ مرکز مجاز فروش سیب صنعتی در سطح استان ایجاد شده است که صاحبان کارخانه‌ها موظف به خرید از این مراکز هستند و با مراکز غیرمجاز خرید و فروش سیب صنعتی در استان برخورد شده و این بخش به صورت دائمی باید ساماندهی شود.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: امیدواریم باتوجه به بالا رفتن قیمت ارز ، قیمت خرید سیب صنعتی در سال جاری نیز نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته باشد و تصمیمات خوبی برای ساماندهی این موضوع و انتقال سیب‌ها به کارخانه گرفته شده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در حال حاضر برخی از محصولات هسته دار اعم از گیلاس، آلبالو و زردآلو به کشورهای عراق، روسیه و کشورهای همسایه صادر می شود و امیدواریم روند صادرات در ماه های پیش رو بیش از پیش تسهیل و افزایش یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: بخش عمده محصولات هسته دار تولیدی امسال مربوط به محصول هلو و شلیل است که باید همزمان با آغاز برداشت این محصولات، موضوع صادرات این محصولات نیز تسهیل و مرتفع شود.

جلیلی در خصوص بازار مرغ استان نیز گفت: هیچ گونه کمبودی از لحاظ تامین و عرضه مرغ در استان وجود ندارد و هم اکنون توزیع مرغ منجمد آماده طبخ به جهت تعدیل قیمت ها در سطح بازار و فروشگاه های زنجیره مصرف آغاز شده است و درخصوص تامین مرغ گرم آماده طبخ نیز مشکلی وجود ندارد. به طوری که در تیرماه سال جاری، چهار میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان انجام گرفته است.

کد خبر: ۳۲٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha