۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
شهرک صنعتی، شیمیایی و معدنی در آران و بیدگل تاسیس می‌شود
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

شهرک صنعتی، شیمیایی و معدنی در آران و بیدگل تاسیس می‌شود

کاشان- ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: دریاچه نمک در جوار شهرستان آران و بیدگل یک ظرفیت بالقوه برای توسعه منطقه کاشان است و بر این اساس شهرک صنعتی، شیمیایی و معدنی در آران و بیدگل تاسیس می شود.

سیدجواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه دریاچه نمک در جوار شهرستان آران و بیدگل یک ظرفیت بالقوه برای توسعه منطقه است، اظهار داشت: دریاچه نمک علاوه بر جذب گردشگر می تواند منشا تحولات اقتصادی بزرگی در منطقه باشد.

وی با بیان اینکه دریاچه نمک را می توان دریاچه ثروت برای مردم منطقه به خصوص آران و بیدگل دانست، ابراز داشت: با توجه به مطالعات انجام شده توسط مجتمع اقتصادی امداد وابسته به کمیته امداد امام خمینی(ره) که با همکاری یک شرکت کانادایی انجام گرفته است، اقتصادی بودن برداشت از این دریاچه به اثبات رسیده است و مجوز تاسیس شهرک صنعتی شیمیایی و معدنی در آران و بیدگل صادر شده است.

رونق اقتصادی و افزایش اشتغال با استقرار شهرک شیمیایی
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم تصریح کرد: مجری این طرح شرکت شهرک های صنعتی ایران است که با استقرار این شهرک و ایجاد صنایع شیمیایی و معدنی یک حوزه فعالیت جدید در منطقه کاشان ایجاد و باعث رونق اقتصادی و افزایش اشتغال می شود.

وی با اشاره به اینکه از طبق مطالعات انجام شده نمک های معدنی و شیمیایی لیتیوم، پتاسیم و منیزیم از دریاچه نمک قابل برداشت است، خاطرنشان کرد: ۴۸ درصد از محدوده این دریاچه در حوزه شهرستان آران و بیدگل است که با تاسیس این شهرک و بهره برداری از نمک های این دریاچه شاهد اتفاقات خوبی در منطقه خواهیم بود.

ظرفیتهای گردشگری دریاچه نمک و کویر مرنجاب مورد توجه باشد
ساداتی نژاد همچنین با اشاره به مجاورت دریاچه نمک با کویر مرنجاب بیان داشت: ظرفیت های توسعه گردشگری این دو منطقه باید مورد توجه مدیران محلی و کشوری قرار بگیرد چراکه گردشگری در مناطق طبیعی خدادادی همانند کویر و بیابان ها مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریست های خارجی است.

کد خبر: ۳۲٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha