۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
اداره وزارت صمت به عنوان متولی تنظیم بازار با سرپرست قابول قبول نیست
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اداره وزارت صمت به عنوان متولی تنظیم بازار با سرپرست قابول قبول نیست

کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید در شرایط کنونی که التهاب بازار و گرانی کالاها از اصلی ترین مشکلات و دلنگرانی‌های مردم است اداره وزارت صمت به عنوان متولی اصلی تنظیم بازار با سرپرست قابل قبول نیست.

به گزارش بازار علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت معرفی هرچه سریعتر وزیر پیشنهادی صمت، گفت: در شرایط کنونی التهاب بازار و گرانی کالاها را می توان یکی از اصلی ترین مشکلات و دلنگرانی‌های مردم دانست و علیرغم اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی اصلی ساماندهی و تنظیم بازار است اما متاسفانه این وزارتخانه با سرپرست اداره می شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: علیرغم اینکه نمایندگان در تذکرات شفاهی بارها ضرورت معرفی هرچه سریعتر وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را به رئیس جمهور گوشزده کردند اما دولت نسبت به این موضوع بی توجه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با طرح این پرسش که چرا دولت نسبت به معرفی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بی توجه بوده و اقدامی انجام نمی دهد، اظهار کرد: اگرچه سرپرست وزارتخانه تلاش هایی انجام داده اما وجود وزیر متخصص می‌تواند زمینه ساماندهی بازار، کاهش قیمت ها و پیشبرد اهداف وزارتخانه را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: اگرچه مهلت دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی از نظر قانونی به اتمام نرسیده است اما رئیس جمهور باید فرد موردنظر را هرچه سریعتر معرفی کند زیرا ارائه برنامه های وزیر پیشنهادی و... زمانبر است از سوی دیگر بازار وضعیت عادی ندارد و باید با قید فوریت پس از تعیین وزیر مربوطه، سیاست های جلوگیری از گرانی ها اجرایی شود.

کد خبر: ۳۲٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha