۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی در کرمان پا برجاست
رئیس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری اتاق کرمان:

مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی در کرمان پا برجاست

کرمان- نقوی، رئیس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی کرمان گفت: به‌رغم اینکه برخی سازمان‌ها مدام شعار حمایت از سرمایه گذاران سر می‌دهند، مشکلات سرمایه گذاران خارجی همچنان پابرجاست.

علی نقوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور به شدت افت کرده که عامل اصلی آن تحریم‌ها و ناپایداری شرایط اقتصادی کشور است.

وی عنوان کرد: استان کرمان نیز به تبع کشور از وضعیت مناسبی در امر سرمایه گذاری برخوردار نیست و مشکلات سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران خارجی همچنان پابرجاست.

نقوی افزود: هر چند برخی دستگاه ها و سازمان‌ها با هدف حمایت و تسریع و تسهیل سرمایه گذاری خارجی راه اندازی شده اند، اما همچنان برخی گرفتاری‌ها گریبانگیر سرمایه گذاران است.

نقوی با اشاره به اینکه اکنون برخی سرمایه گذاران خارجی در کرمان فعال هستند، تصریح کرد: مخالفتی با فعالیت این سرمایه گذاران وجود ندارد اما قوانین و مقررات موجود همچنین کارشناسان دستگاه‌ها به نحوی نیستند که بتوان حمایت کافی از آنها داشت.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی کرمان تاکید کرد: یکی از اصلی‌ترین مشکلات در امر سرمایه گذاری، عدم اطلاع کافی از قوانین و مقررات و نحوه تسهیل امور است که لازم است آموزش‌های لازم در این زمینه به کارشناسان دستگاه‌های حامی سرمایه گذاری داده شود.

وی اظهار داشت: زیرساخت‌های فعلی استان و کشور برای سرمایه گذاری خارجی آماده نیست و علاوه بر آن تحریم‌ها نیز سبب شده با کاهش قابل توجه استقبال شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در کشور روبرو باشیم.

نقوی یادآور شد: قرار بود پنجره واحد الکترونیکی در کرمان راه اندازی شود، افزود: هدف این پنجره تسهیل در استعلام و صدور مجوزهای سرمایه گذاری بود که هنوز محقق نشده است.

کد خبر: ۳۲٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha