۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
استانداری البرز با دانشگاه فنی و حرفه ای تفاهمنامه همکاری امضا کرد
با چشم انداز ایجاد ۱۳ هزار شغل؛

استانداری البرز با دانشگاه فنی و حرفه ای تفاهمنامه همکاری امضا کرد

کرج- استاندار البرز با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت: امیدواریم با تحقق مفاد پیش بینی شده در تفاهم نامه که چشم انداز آن ایجاد اشتغال مهارت محور برای ۱۳ هزار جوان استان ظرف مدت سه سال است، شاهد تحولات چشمگیری در حوزه تولید و صنعت بر مبنای شاخص مهارت باشیم.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، عزیز الله شهبازی در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری البرز و دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: البرز استانی صنعتی است که باوجود سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی ظرفیتی بسیار مناسب برای رشد و توسعه اقتصادی کشور و به‌تبع آن کشور است که در صورت توجه به تأمین منابع انسانی حرفه‌ای و کارآمد می‌تواند به‌جایگاه واقعی خود در کشور دست یابد.

وی با اشاره به اینکه اقتصادی بودن آموزش و شغل‌ها می‌تواند بسترهای لازم به‌منظور تحقق شعار جهش تولید را فراهم کند، تأکید کرد: در حال حاضر نیاز صاحبان واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان به نیروی کار ماهر ضرورتی است که در صورت تحقق آن می‌تواند علاوه بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود اقتصادی راه را برای آینده‌ای روشن  ترسیم کند.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه مهارت‌آموزی با تولید و عمل حاصل می‌شود، گفت: آنچه امروز در واحدهای دانشگاهی فنی و حرفه‌ای تدریس می‌شود ۳۰ درصد آموزش‌های تئوری و ۷۰ درصد آموزش‌های عملی است که نیاز واقعی واحدهای تولیدی و صنعتی است.

شهبازی اظهار کرد: همه ما وظیفه‌داریم کاری کنیم که مهارت‌آموزی به‌جای مدرک‌گرایی اسباب منزلت اجتماعی شود تا بتوانیم با حرکت به‌سوی آموزش رشته‌های تحصیلی مهارتی و کارآفرینی نیاز امروز کشور را در حوزه اقتصاد برطرف کنیم.

به گفته وی در امضای این تفاهم‌نامه بندهای متعددی در خصوص تأمین زیرساخت‌های موردنیاز برای رشد و توسعه فعالیت‌های کمی و کیفی فنی و حرفه‌ای در استان ازجمله تأمین مکان مناسب، راه‌اندازی پردیس فنی و حرفه‌ای و همچنین تجهیزات و امکانات موردنیاز است که تأمین اعتبارات ملی و استانی می‌توان به اهداف متعالی آن دست‌یافت.

استاندار البرز در پایان سخنان خود از نگاه ویژه مسئولان ملی در توجه به نقش و تأثیرگذاری استان در معادلات کشوری تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم با تداوم این نگاه شاهد اتفاقات خوبی در سطح البرز و در حوزه‌های مختلف باشیم.

کد خبر: ۳۲٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha