۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
قرارگیری ایلام در رتبه ۱۶ تورم کشوری/ وضعیت بهبود یافت
استاندار ایلام:

قرارگیری ایلام در رتبه ۱۶ تورم کشوری/ وضعیت بهبود یافت

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه وضعیت تورم استان بهبود یافته است، گفت: هم اکنون استان در رتبه ۱۶ کشوری در بحث تورم قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی صبح یکشنبه در جلسه ستاد بازار ایلام در محل استانداری ایلام از بهبودی وضعیت تورم استان در تیرماه سال جاری گفت و تصریح کرد: اگر چه وضعیت تورم استان کماکان بالا است اما با تلاش های صورت گرفته و تدابیر اندیشیده شده روند تورم استان روبه بهبودی است.

وی گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران از تورم تیرماه سال جاری، در حالیکه تورم ماهیانه استان در این گزارش عدد ۳.۹ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۲.۱ واحد افزایش یافته است، اما تورم میانگین کشوری ۶.۴ درصد است که نسبت ماه گذشته ۴.۴ واحد افزایش یافته و نسبت به تورم استان ۲.۵ درصد بیشتر شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: بنابراین استان ایلام در تورم ماهیانه پایین ترین تورم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده و بهترین عملکرد را داشته است.

سلیمانی دشتکی سپس از رتبه تورم نقطه به نقطه استان به پایین تر از میانگین کشوری خبر داد و گفت: در حالیکه تورم نقطه به نقطه استان در تیرماه سال جاری ۲۴.۷ درصد است و نسبت به ماه قبل ۱.۷ واحد افزایش داشته اما میانگین تورم کشور در این شاخص ۲۶.۹ درصد است که نسبت به ماه قبل ۴.۴ درصد افزایش داشته که این میزان ۲.۲ درصد بیشتر از تورم استان است.

وی افزود: بنابراین استان در تورم نقطه به نقطه در رتبه ۱۶ کشور قرار دارد.

سلیمانی دشتکی در ادامه از کاهش تورم سالیانه در استان خبر داد و گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به تیرماه سال جاری در کل خانوارهای استان ۳۰.۵ درصد است که در مقایسه با ماه قبل که ۳۳ درصد بوده است ۲.۵ درصد کاهش یافته است، این در حالی است که تورم کشوری در این بازه زمانی ۱.۴ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در تورم سالیانه به رغم کاهش ۲.۵ درصدی، استان ایلام بعد از استان هرمزگان در رتبه دو کشور قرار دارد.

استاندار ایلام ضمن تشکر از مجموعه عوامل دست اندر، دستگاه های نظارتی و انتظامی، بازار و اصناف و ... ابراز امیدواری کرد که با توجه به روند کاهشی نرخ تورم استان در ادامه شاهد بهبودی بیشتر این شاخص مهم خواهیم بود. 

کد خبر: ۳۱٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha