۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
فاز اول سامانه (GIS) در منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی شد
معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار:

فاز اول سامانه (GIS) در منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی شد

چابهار - معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: سامانه (GIS) به‌منظور ایجاد شفافیت در وضعیت اراضی منطقه آزاد و نیز بهره‌برداری مدیران و ذینفعان در برنامه‌ریزی‌ها، برای اولین بار پس از تأسیس در این منطقه ایجاد شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار گرشاسب خزائنی بابیان اینکه (GIS) به عنوان یک ابزار شفافیت و برنامه‌ریزی، نیاز اساسی در جانمایی و کنترل واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران است، گفت: سامانه (GIS) به‌منظور ایجاد شفافیت در وضعیت اراضی منطقه آزاد و نیز بهره‌برداری مدیران و ذینفعان در برنامه‌ریزی‌ها، برای اولین بار پس از تأسیس در منطقه آزاد چابهار ایجادشده است.

وی افزود: به این وسیله در قالب یک پایگاه اطلاعاتی و داده‌ای، کلیه اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده در یک قطعه زمین به‌صورت جامع و کامل در قالب فایل‌های توصیفی، نقشه، تصویر و ... برای همیشه به صورت متمرکز و منسجم، نگهداری و بایگانی می‌ شود و در سریعترین زمان ممکن، قابل بازیابی و فراخوانی است.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: کلیه نقشه‌های تفصیلی پیکره‌های مختلف منطقه آزاد به فرمت (GIS BASE) تبدیل‌شده و داده‌های ۲۱۸۸ قطعه زمین، در سامانه (GIS) فراخوانی و بارگذاری شده‌اند که شامل اطلاعات هر قطعه زمین شامل مشخصات مالک، نوع واگذاری، صدور پروانه، پیشرفت فیزیکی و ... است.

وی بیان کرد: این پروژه با اضافه شدن اطلاعات تکمیلی در حال پیشرفت است و در فاز بعدی، بستر دسترسی به سامانه برای عموم به‌صورت تحت وب نیز ایجاد خواهد شد.

کد خبر: ۳٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha