۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان وام حمایتی به شرکت‌های هواپیمایی
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد

پرداخت ۲ هزار میلیارد تومان وام حمایتی به شرکت‌های هواپیمایی

اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای شرکت‌های هواپیمایی آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفته شد، گفت: شرکت‌ها به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و در حال وثیقه‌گذاری برای دریافت وام هستند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی سامانی درباره تسهیلاتی که قرار بود به شرکت‌های هواپیمایی بابت رکود حاصل از شیوع کرونا اختصاص یابد، توضیح داد: موانع موجود در این باره برداشته شد، ‌شرکت‌های هواپیمایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و در حال گذراندن پروسه سپردن وثیقه به بانک‌ها برای دریافت این تسهیلات هستند.

وی با بیان اینکه تا پیش از این شرکت‌ها مشکلاتی در این ‌باره داشتند، گفت: تقریباً مشکل تا حدود زیادی رفع شده است. 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره رقم کل این تسهیلات که قرار است به شرکت‌های هواپیمایی اختصاص یابد، گفت: رقم حدود ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌های هواپیمایی در نظر گرفته شده است. 

اسعدی سامانی درباره مشخصات این تسهیلات گفت: این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به ‌شرکت‌های حمل و نقل هوایی اختصاص می‌یابد، شرکت‌های متقاضی پیش از این و از روز ۱۲ خرداد ۹۹ تقاضای خود را در سامانه کارا ثبت کردند.

وی گفت: شرکت های هواپیمایی از ابتدای اسفند ۹۹ با کاهش شدید تقاضا مواجه شده‌اند و درآمد شرکت‌ها هم فقط از محل انجام پرواز و جابه‌جایی مسافر است، اگر این تسهیلات اختصاص نمی‌یافت شرکت‌ها امکان پرداخت حقوق هم به پرسنل خود را نداشتند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: غیر از این مورد، شرکت‌ها باید همیشه پرداخت‌هایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابت دریافت خدمات فرودگاهی و حق پارک هواپیما، شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی بابت پرداخت بدهی‌های سوختی، شهرداری‌ها و برخی بخش‌های دیگر داشته باشند که در نبود تقاضای سفر، با مشکلات مالی مواجه شده بودند.

به گزارش فارس پیش از این اعلام شد در قالب بسته حمایتی ۸ هزار میلیارد تومانی دولت از حمل و نقل قرار است از شرکت‌های حمل و نقلی در انواع مدل‌ها حمایت شود که یکی از این حمایت‌ها، حمایت از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش شدید سفرها و توقف پرواز هواپیماها بود.

‌حمل و نقل و خصوصا حمل و نقل هوایی و همچنین گردشگری،‌ کسب و کارهایی هستند که در دوران شیوع کرونا، بیشترین آسیب را بین کسب و کارها دیده‌اند.

 انجام پروازها با ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما
اسعدی سامانی درباره آخرین وضعیت پروازهای داخلی توضیح داد: پروازهای داخلی تا اندازه‌ای در حال انجام است اما با توجه به موضوع شیوع کرونا و کاهش سفرها، در حال حاضر پروازها با ۵۰ و حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت‌ انجام می‌شود و درواقع ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت هواپیماها در پروازها خالی است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: البته شرکت‌های هواپیمایی تلاش کرده‌اند در چینش مسافران در پروازها تا جایی که امکان دارد فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

کد خبر: ۳۱٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha