۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
باید حوزه کشاورزی را جایگزین نفت کنیم
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

باید حوزه کشاورزی را جایگزین نفت کنیم

عسگری، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به ظرفیت های بالای کشور به طرح این موضوع پرداخت که امروز یکی از جایگزین های نفت بخش کشاورزی است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد جواد عسگری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: کشور دارای ظرفیت بالایی است، تا سالها نگاه مان به صادرات تک محصولی به خصوص نفت بوده است. امروز نگاه مان این است که حوزه صادرات و کشاورزی را جایگزین نفت کنیم.

راهی برای تبدیل ظرفیت های بالقوه به بالفعل کشور
وی گفت: نگاه ما این است که در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عمل کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نگاه دنیا به امنیت غذایی است، ادامه داد: اقلیم های آب و هوای متنوعی داریم که در همه فصول می توانیم تولید محصولات کشاورزی کنیم. جزء کشورهایی هستیم که ظرفیت بالایی دارد.

در بخش دیگری این نماینده مجلس از نگاه خلاقانه و مبتکرانه صحبت کرد که به کمک آن ظرفیت بالقوه کشور به بالفعل تبدیل می شود.

جایگزینی کشاورزی با نفت
عسکری با اشاره به مقطعی از تاریخ انقلاب که در آن رهبر انقلاب اشاره کردند که می توان شیر نفت را بست؛ به طرح این موضوع پرداخت که امروز یکی از جایگزین های نفت بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: اعتقاد داریم کمیسیون کشاورزی با این رویکرد و نگاه بتواند ظرفیت را بالفعل کند.

در بخش دیگری این نماینده مجلس گفت: یک اشکالی که در تجارت داریم نبود نظارت است، در دنیا به دنبال محصولات ارگانیک هستند. بیشترین تولیدکننده گل محمدی ارگانیک هستیم همچنین بهترین انجیرستان دیم را داریم، در سایر محصولات هم وضعیت خوب کشت دیده می شود، اما نظارتی نداریم!

دستگاه ها برای نظارت پای کار بیایند
وی افزود: وزارت های جهادکشاروزی، صمت و سازمان بازرسی باید پای کار بیایند که تولید، بسته بندی و نظارت را دنبال کنند. این سه بخش اگر کنار هم باشد خروجی خوبی اتفاق می افتد.

وی از لزوم برنامه ریزی از سر زمین تا سفره مردم صحبت کرد و همچنین برنامه ریزی برای سایر بخش های اقتصاد و به طرح این موضوع پرداخت که با فرستادن بازاریاب ها و کار کردن بر محصولات تولیدی اتفاقات خوبی می افت.

کد خبر: ۳۱٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha