۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
احکام مربوط به مالیات و مولدسازی دارایی دولت تصویب شد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

احکام مربوط به مالیات و مولدسازی دارایی دولت تصویب شد

زنگنه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از بررسی احکام مربوط به مالیات و مولدسازی دارایی دولت در کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،  در تشریح نخستین نشست کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس، گفت: جلسات مفصلی میان مجلس و سازمان برنامه و بودجه به منظور اصلاح ساختار بودجه برگزار شد که برخی از این جلسات با حضور ریاست مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزاری اقتصادی دولت برگزار شد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی افزود: در نهایت و براساس پیشنهادات دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس، احکام مشخصی تدوین و مقرر شد کمیته اصلاح ساختار بودجه ذیل کمیسیون برنامه، بودجه و محاسابات احکام را بررسی و پس از تایید، جهت پیگیری به کمیسیون های مربوطه ارسال کند تا این قوانین پیش از بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه در نخستین نشست کمیته اصلاح ساختار بودجه، موضوع مالیات ها مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: در این جلسه موضوع مالیات در ۶ محور شفافیت تراکنش های بانکی، مالیات برعایدی سرمایه، مالیات بر ارزش افزوده، هوشمندسازی مالیات (مالیات ستانی هوشمند)، نظام انگیزشی سازمان مالیاتی و معافیت ها بررسی و احکام مربوط به آنها تصویب شد و در هفته آینده نیز به کمیسیون تخصصی ارجاع می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در تشریح دومین نشست کمیته اصلاح ساختار بودجه، اضافه کرد: در این جلسه مولدسازی دارایی های دولت مورد بررسی قرار گرفت؛ براساس برآورد سال گذشته اموال و درآمدهای غیرمنقول دستگاه های دولتی ۷ هزار هزار میلیارد است که این اعتبار بلاتکلیف مانده است.

وی ادامه داد: علیرغم تاکید بر استفاده از دارایی‌های غیرمنقول دولت از طریق تهاتر و واگذاری اما از آنجایی که قانون مشخصی برای این امر وجود ندارد، در کمیته اصلاح ساختار بودجه حکم اولیه‌ی مربوط به آن تدوین شد که در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسابت مورد بررسی قرر می گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد:موضوع شفافیت تراکنش‌های بانکی و مولدسازی دارایی دولت و... پس از تصویب در مجلس به قانون تبدیل می شود و قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ذیل این قوانین تصویب خواهد شد.

کد خبر: ۳۱٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha