۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
نمونه های جدید داروی کرونا طی چند هفته آینده در بازار توزیع می شود
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

نمونه های جدید داروی کرونا طی چند هفته آینده در بازار توزیع می شود

همدان - معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: شرکت های دانش بنیان در زمینه تامین داروی بیماران کرونایی موفق عمل کردند و چند نمونه داروی جدید که در لیست داروهای کشور آمده طی دو تا سه هفته آینده در بازار توزیع می شوند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سورنا ستاری پیش از ظهر شنبه در آیین آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی و فاز اول اراضی پارک علم و فناوری استان همدان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا شاهد پیش روی و دست به کار شدن واحدها و شرکت های دانش بنیان و فناور در کشور بودیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: از همان روزهای نخست زیست بوم فناوری و نوآوری پاسخ خوبی به نیاز کشور در روزهای کرونایی بود و علی رغم پیچیده بودن دستگاه های تولید ماسک و لوازم مربوط به تجهیزات پزشکی، دستگاه ونتیلاتور وغیره شاهد تولید آن ها در داخل کشور بودیم.

وی در این زمینه به تولید انواع تجهیزات اتاق های آی.سی.یو، دستگاه های سی.تی.اسکن و دیگر تجهیزات در داخل کشور اشاره کرد و گفت: چند نمونه داروی جدید که در لیست داروهای کشور آمده نیز تا دو الی سه هفته دیگر با نمونه های داخلی در بازار توزیع می شوند.

صندوق پژوهش و فناوری به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند مشکلات یک فناور را بشناسند، بحث های ضمانت نامه های بانکی را نداشته باشند و فرهنگ های جدیدی چون سرمایه گذاری خطرپذیر را توسعه دهند

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر این که شرکت های دانش بنیان کار بسیار بزرگی در این حوزه داشته اند، گفت: با راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری استان همدان و صندوق های نوآوری شاهد پیش روی مناسب شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناورانه خواهیم بود چرا که صندوق پژوهش و فناوری به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند مشکلات یک فناور را بشناسند، بحث های ضمانت نامه های بانکی را نداشته باشند و فرهنگ های جدیدی چون سرمایه گذاری خطرپذیر را توسعه دهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان با بیان این که این صندوق با سرمایه اولیه ۵ میلیارد تومان آغاز به کار کرد، گفت: صندوق پژوهش با سهامداری ۴۹ درصد بخش دولتی (پارک علم و فناوری همدان ۲۵ درصد، دانشگاه بوعلی سینا ۱۰ درصد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ۱۰ درصد، دانشگاه صنعتی ۴ درصد و ۵۱ درصد بخش خصوصی و در مجموع با سرمایه اولیه ۵ میلیارد تومان تشکیل شده است.

محمدحسن مرادی بیان کرد: امروز، ساختمان پارک علم و فناوری همدان در راستای تدابیر رهبر معظم انقلاب و با هدف توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری افتتاح شد که برای پیش روی فاز اول آن، بالغ بر ۱۸.۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان در ادامه عنوان کرد: مساحت کل ساختمان پارک علم و فناوری همدان ۱۳ هزار مترمربع است که امروز، ۶ هزار مترمربع آن به بهره برداری رسید.

مجموعه ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان ۶۹ واحد دارد
وی با بیان این که کل مجموعه ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان ۶۹ واحد دارد، عنوان کرد: این مجموعه، شامل ۱۹ واحد ستادی، هفت واحد خدماتی، ۴۳ واحد استیجاری و مابقی فضا برای ایجاد کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها می‌شود.

گفتنی است؛ در این آیین از نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری همدان بازدید شد و مرکز نوآوری انگور و کشمش ملایر، مرکز نوآوری نهاوند، مرکز نوآوری اجتماعی و مرکز نوآوری توسعه نیز در ادامه به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح شدند.

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری همدان و همچنین بهره‌برداری از یک شرکت شتابدهنده از دیگر برنامه‌های سفر یک ‌روزه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جهمور به همدان است.

کد خبر: ۳۱٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha