۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
بازار اولیه که می تواند برای رونق تولید باشد هنوز کم عمق است
کارشناس مسائل اقتصادی:

بازار اولیه که می تواند برای رونق تولید باشد هنوز کم عمق است

شقاقی، کارشناس اقتصاد با بیان اینکه در بازار سرمایه دولت چون هنوز نتوانسته بازار اولیه را توسعه دهد، بازار ثانویه بر سوداگری است، گفت: بازار اولیه که می تواند برای رونق تولید باشد هنوز کم عمق است و بازدهی ۳۰۰ درصد، ۴۰۰ درصد در شرکت هایی که زیان ده هستند نفعی برای تولید نخواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، وحید شقاقی شهری با تاکید بر اینکه اکنون در دنیا مالیات با سه هدف مهم دنبال می شود، اظهار کرد: نخستین هدف از اخذ مالیات کسب درآمد دولت، باز توزیع ثروت و دیگری جلوی فعالیت های سوداگرایانه افراطی مخل تولید می باشد.

وی افزود: در رابطه با موضوع سوم یعنی اینکه اخذ مالیات سبب جلوگیری از فعالیت های سوداگرایانه افراطی مخل تولید می شود باید گفت که این کار به نفع تولید تمام می شود و در اقتصاد دارای نوسانات بالا در شرایطی که در شرایط غیر مولد هستید این موضوع مانعی برای سوداگری افراطی باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی بیان کرد: وقتی دولت از سود یک محصول از شهروندان نیز مالیات دریافت می کند این مسئله سبب کاهش سوداگری و حرکت به سمت تولید می شود.

شهری با بیان اینکه در بازار سرمایه دولت چون هنوز نتوانسته بازار اولیه را توسعه دهد، بازار ثانویه بر سوداگری است، گفت: بازار اولیه که می تواند برای رونق تولید باشد هنوز کم عمق است و بازدهی ۳۰۰ درصد، ۴۰۰ درصد در شرکت هایی که زیان ده هستند نفعی برای تولید نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: به نظرم یکی از ابزارهایی است که می تواند جلوی تولید را بگیرد، همین نقدینگی است که به سمت تولید میل نمی کند و به بخش های غیر مولد که مخل تولید بوده، در بلند مدت می تواند برای کل اقتصاد کشور مضر باشد.

کد خبر: ۳۱٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha