۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
وضع بغرنج مستاجران در آمریکا
با تداوم شیوع کرونا صورت گرفت

وضع بغرنج مستاجران در آمریکا

یک چهارم مستاجران سیاه پوست و لاتین تبار در ماه مه یا اجاره شان را نپرداختند یا اینکه اجاره معوق دارند. این رقم برای مستاجران سفید پوست ۱۴ درصد بوده است.

به گزارش بازار، شبکه تلوزیونی سی ان بی سی در گزارشی از حال و هوای اجاره نشینی در آمریکا، اذعان کرد: تعداد زیادی از مستاجران آمریکایی از پرداخت اجاره ناتوان هستند، به همین علت تعداد مواردی که صاحبخانه‌ها حکم تخلیه می‌گیرند، افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است آمریکایی‌ها برای پرداخت هزینه‌های مسکن با مشکلات زیادی روبرو هستند. در ماه ژوئیه ۲۰۲۰ تخمین زده شد که حدود ۳۲ درصد آمریکایی‌ها نتوانستند اجاره بها یا قسط وام مسکن خود را پرداخت کنند. این رقم در مقایسه با رقم ۲۴ درصدی در ماه آوریل یا رقم ۳۱ درصدی در ماه مه و یا رقم ۳۰ درصدی در ماه ژوئن افزایش نشان می‌دهد.

این روند باعث نگرانی کارشناسان شده است و آن‌ها بیم دارند موج تخلیه مستاجران از منازل شروع شود، چون مهلت قانونی در سطح فدرال و ایالتی که در اختیار مستاجران قرار گرفته بود و بر اساس آن صدور حکم تخلیه‌ی مستاجران ممنوع بود بزودی منقضی خواهد شد. آلیزا دورانا از مخالفان صدور حکم تخلیه مستاجران گفت بیرون کردن مستاجر از منزلی که در آن زندگی می‌کند، خود مانعی در مسیر حفظ سلامت شخصی و عمومی افراد است.

در این گزارش آمده است تامین هزینه‌های مسکن در آمریکا کار دشواری است و مشکل جدیدی نیست. مرکز آمار آمریکا در سال ۲۰۱۸ پیش بینی کرد ۴۰ و شش دهم درصد مستاجران با هزینه‌های کمرشکن اجاره روبرو هستند و این امر یعنی ۳۵ درصد یا بیش از این رقم از مستاجران درآمد ماهانه خود را صرف اجاره بها می‌کنند.

تحقیقات مرکز مسکن دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد حدود یک چهارم خانوارها بیش از نیمی از درآمد خود را صرف مسکن می‌کنند.

امیلی بنفر استاد حقوق دانشگاه وِیک فارست گفت این دسته از افراد همیشه باید بین هزینه تغذیه یا هزینه پرداخت اجاره یکی را انتخاب کنند که همیشه اجاره بها حقوق را می‌بلعد.

موسسه اِربِن هم در تحقیقات خود دریافت که یک چهارم مستاجران سیاه پوست و لاتین تبار (معادل ۲۵ درصد) در ماه مه سال ۲۰۲۰ یا اجاره شان را نپرداختند یا اینکه اجاره معوق داشتند. این رقم برای مستاجران سفید پوست ۱۴ درصد بوده است.

در آمریکا در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۶ حدود یک میلیون حکم تخلیه در سال صادر شد یعنی به ازای هر ۴۰ خانوار مستاجر، یک خانوار با صدور حکم تخلیه از منزلش بیرون انداخته شد.

خانم آلیزا دورانا گفت در سال ۲۰۱۶ شاهد سه میلیون و ۷۰۰ هزار ‌پرونده تخلیه مستاجران بودیم یعنی به ازای هر دقیقه حدود هفت پرونده تخلیه مورد اجاره، ثبت شد. ما در سراسر کشور شاهد این مسئله هستیم. این مشکل مربوط به یک ایالت نیست و یا فقط به مناطق شهری اختصاص ندارد.

کد خبر: ۳۱٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha